Genel Bilgi
Kod | BBP349 |
Ad | Kesme Çiçekçilik |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NESLİHAN YEŞİM YALÇIN MENDİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. NESLİHAN YEŞİM YALÇIN MENDİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. NEZİHE KÖKSAL (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Kesme çiçekler ve yetiştiriciliği konusunu öğretmektir.
Dersin İçeriği
Dünyada ve Türkiyede yetiştirilen kesme çiçek tür ve çeşitlerini tanımak; bitkisel, agronomik ve ekolojik özelliklerini bilmek; üretim miktarları, yetişme alanları ve yetiştiricilik sorunlarını tartışmak; bitkilerin gen merkezleri, yetiştirme teknikleri, sera ve bahçe kurma konularındaki temel kavramları ve konuları anlayabilmek.
Dersin Ön Koşulu
bulunmamaktadır
Kaynaklar
süs bitkileri
Notlar
süs bitkileri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kesme çiçekler ile ilgili temel tanımları sıralar |
ÖÇ02 | Kesme çiçeklerin yetiştirme tekniklerini anlatır. |
ÖÇ03 | Kesme çiçek serası kurar, bakım işlemlerini gerçekleştir, sorunlarını çözer. |
ÖÇ04 | Kesme çiçeklerin çoğaltım yöntemlerini öğrenir |
ÖÇ05 | Dünyada ve Türkiyede kesme çiçekçilik sektörü hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ06 | Kesme çiçekleri tanır |
ÖÇ07 | Kesme Çiçeklerin biyotenknolojik yöntemler ile çoğaltımını öğrenir. |
ÖÇ08 | Kesme çiçeklerin Familyalarını öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurlarını, insan gereksinimlerini karşılamada sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kullanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini öğrenir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde anlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek bilgileri edinir ve peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgisini kullanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama ve uygulma becerisi edinir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi edinir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi edinir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesi için ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kazanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dünyadaki ve Türkiyedeki Kesme Çiçek Yetiştiriciliğinin Durumu | bulunmamaktadır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Kesme Çiçeklerin Tanımlanması ve Sınıflandırılması, | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Anthurium Yetiştiriciliği | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Nergiz Yetiştiriciliği | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Kesme Gül Yetiştiriciliği | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Gerbera Yetiştiriciliği | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | Karanfil Yetiştiriciliği | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Ara sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ara Sınavı | Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
10 | Kasımpatı Yetiştiriciliği | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
11 | Zambak Yetiştiriciliği | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım |
12 | Orkide Yetiştiriciliği | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
13 | Hastalık ve Zararlılarla Mücadele Yöntemleri | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
14 | Kesme Çiçeklerin Pazarlanması | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Adana İli Çevresindeki Süs Bitkileri Seralarına Ziyaret | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |