Genel Bilgi
Kod | P345 |
Ad | Peyzaj Planlama Projesi 1 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 5-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 6 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SÜHA BERBEROĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SÜHA BERBEROĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HAKAN ALPHAN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. NURİYE SAY (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Peyzaj planlama sürecinde analitik araştırma yöntemlerini uygulamalı olarak öğretmek.
Dersin İçeriği
Bir peyzaj bütününde; temel peyzaj bileşenlerinin analizi, tematik haritalar yoluyla sunulması ve peyzaj tipolojisinin belirlenmesi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Paylaşılan ders notları
Notlar
Yok
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel peyzaj bileşenlerinin analizini yapar. |
ÖÇ02 | Tematik haritaların CBS ortamında hazırlar. |
ÖÇ03 | Tematik haritaların çakıştırılması ile peyzaj tipleri ve karakter kodlarının belirlenmesini yapar. |
ÖÇ04 | Belirlenen peyzaj tiplerinin yersel yayılışının haritalanmasını yapar. |
ÖÇ05 | Peyzaj tiplerine ait temel metriklerin hesaplanmasını anlar. |
ÖÇ06 | Analitik rapor sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurlarını, insan gereksinimlerini karşılamada sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kullanır. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini öğrenir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde anlar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek bilgileri edinir ve peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgisini kullanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama ve uygulma becerisi edinir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi edinir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi edinir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesi için ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kazanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Proje konusunun ve planlama alanının tanıtımı. | Yok | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Planlama alanı olarak seçilen peyzaj bütününde arazi sörveyi çalışması. | Hava/uydu görüntülerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
3 | Tematik haritaların CBS ortamında hazırlanması. | Ders notundaki ilgili konuların ve örnek çalışmaların gözden geçirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
4 | Tematik haritaların CBS ortamında hazırlanması. | Ders notundaki ilgili konuların ve örnek çalışmaların gözden geçirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
5 | Tematik haritaların CBS ortamında hazırlanması. | Ders notundaki ilgili konuların ve örnek çalışmaların gözden geçirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
6 | Tematik haritaların CBS ortamında hazırlanması. | Ders notundaki ilgili konuların ve örnek çalışmaların gözden geçirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
7 | Tematik haritaların CBS ortamında hazırlanması | Ders notundaki ilgili konuların ve örnek çalışmaların gözden geçirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Jüri Değerlendirmesi |
9 | Tematik haritaların çakıştırılması ile peyzaj tipleri ve karakter kodlarının belirlenmesi. | Ders notundaki ilgili konuların ve örnek çalışmaların gözden geçirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
10 | Belirlenen peyzaj tiplerinin yersel yayılışının haritalanması. | Ders notundaki ilgili konuların ve örnek çalışmaların gözden geçirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
11 | Peyzaj tiplerine ait temel metriklerin hesaplanması. | Ders notundaki ilgili konuların ve örnek çalışmaların gözden geçirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
12 | Peyzaj Analizi raporunun hazırlanması. | Ders notundaki ilgili konuların ve örnek çalışmaların gözden geçirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
13 | Peyzaj Analizi raporunun hazırlanması. | Ders notundaki ilgili konuların ve örnek çalışmaların gözden geçirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
14 | Bu çalışmadan üretilen poster veya bildirilerin sunulması. | Sunumların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
15 | Bu çalışmadan üretilen poster veya bildirilerin sunulması. | Sunumların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonuna kadar işlenen konulardan sınav hazırlığı yapmak. | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonuna kadar işlenen konulardan sınav hazırlığı yapmak. | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Jüri Değerlendirmesi |