Genel Bilgi
Kod | P338 |
Ad | Peyzaj Onarımı |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NURİYE SAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. NURİYE SAY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bozulmuş peyzaj alanlarının doğaya kazandırılması veya farklı bir kullanım için uygunluğunun sağlanması.
Dersin İçeriği
Peyzaj onarım yöntemleri. Onarım çalışmalarında kullanılan canlı ve cansız malzemeler, Peyzaj onarım çalışmalarının gerektiği alanlar: Su kıyıları, eğimli alanlar, çöp depo alanları, erozyon alanları, tarım alanları, malzeme ocakları gibi peyzaj onarımı gerektiren alanlarındaki uygulama örnekleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Derste yararlanmak üzerine önerilen farklı ulusal ve uluslararası literatür kaynağı ve yasal dokümantasyon bulunmaktadır.
Notlar
Derste yararlanmak üzerine önerilen farklı ulusal ve uluslararası literatür kaynağı ve yasal dokümantasyon bulunmaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Peyzaj onarım gerektiren tahrip olmuş alanları belirler. |
ÖÇ02 | Tahribatın niteliğine göre uygulanacak onarım tekniğine karar verir. |
ÖÇ03 | Onarım çalışmalarında kullanılacak malzemeleri seçer. |
ÖÇ04 | Onarım çalışmasının sonunda alanın hangi amaca hizmet edeceğini bilir. |
ÖÇ05 | Onarım çalışmasının sonunda alanda planlama ve tasarım çalışmalarını yürütür. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurlarını, insan gereksinimlerini karşılamada sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kullanır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini öğrenir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde anlar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek bilgileri edinir ve peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgisini kullanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama ve uygulma becerisi edinir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi edinir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi edinir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesi için ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kazanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve içeriği konusunda bilgiler. 14 haftalık ders programının tanıtımı. Kaynak tanıtımı. | ders paketlerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Peyzaj onarımının amacı ve tarihçesi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Ekolojik faktörlerin ve ekosistem kavramlarının irdelenmesi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Peyzaj onarımında kullanılan yöntemler ve teknikler | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Peyzaj onarım tekniğinde kullanılan malzemeler. Canlı ve cansız malzemeler arasındaki farklar | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Peyzaj onarımında bitkisel örtülemenin önemi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Peyzaj onarım çalışmalarının gerekli olduğu alanlar ve örnek tanıtımlar | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Erozyon alanlarında peyzaj onarım teknikleri | paylaşılan ders notlarını inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Ara sınav | Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
10 | Kumul alanlarda peyzaj onarım çalışmaları Yumurtalık-Akyatan uygulama çalışmasının tanıtımı | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Katı atık depolama alanında peyzaj onarım çalışmaları Sofulu çöp alanı uygulama çalışmasının tanıtımı | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Teknik Gezi, Peyzaj onarım tekniklerinin uygulandığı alanlar | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Malzeme ocaklarında peyzaj onarım teknikleri | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Öğrenci sunuşları Değerlendirme -tartışma | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
15 | 2-Öğrenci sunuşları Değerlendirme -tartışma | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
16 | Yıl sonu sınavı | Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yıl sonu sınavı | Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |