BBP386 Budama Tekniği

3 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BBP386
Ad Budama Tekniği
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ALİ KÜDEN
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. BURHANETTİN İMRAK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Budamanın meyve ağaçlarındaki fizyolojik etkilerinin öğretilmesi, yetiştiricilikte budamanın öneminin anlatılması, edinilen bilgilerin nasıl pratiğe aktarılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Meyve ağaçlarında budama ve amaçları, budamanın fizyolojik esasları, yaz budaması ve verimlilik ilişkileri, ABA birikimi ve budama ilişkileri, anaçlar ve budama, klasik budama şekilleri, modern budama teknikleri, dikim sistemleri ve buna uygun budama şekilleri, anaç kalem ilişkileri, alternatif budama sistemleri, meyve türlerine göre uygun budama şekilleri konuları işlenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

İnternet akademik kaynaklar

Notlar

İnternet akademik kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Budamanın tanımı ve amaçlarını bilir
ÖÇ02 Klasik Budama sistemlerini bilir.
ÖÇ03 Yeni budama tekniklerini ve budamaya alternatif uygulamaları bilir
ÖÇ04 Bitki türüne, çeşidine, kullanılacak anaca ve amaca göre uygun budamayı belirler ve uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurlarını, insan gereksinimlerini karşılamada sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kullanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini öğrenir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde anlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek bilgileri edinir ve peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgisini kullanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama ve uygulma becerisi edinir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi edinir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi edinir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesi için ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kazanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Meyve ağaçlarının organları ve işlevleri Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
2 Kökler ve Gövde Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
3 Dallar; Yumuşak çekirdekli meyve ağaçlarındaki dallar Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
4 Sert çekirdekli meyve ağaçlarındaki dallar Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
5 Yumuşak ve sert çekirdekli, diğer meyve türlerinin meyve gözleri Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
6 Meyve yetiştiriciliğinde kullanılan anaçlar ve özellikleri Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
7 Budamanın tanımı ve amaçları Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
8 Ara Sınav Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Budamanın fizyolojik esasları Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
10 Budama zamanı; yaz, kış budaması Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
11 Meyve ağaçlarına verilecek şekiller 1 Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
12 Meyve ağaçlarına verilecek şekiller 2 Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Yeni budama teknikleri ve budamaya alternatif kullanılan teknikler Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
14 Hormonlar ve budama arasındaki ilişki Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
15 Uygulama Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2022 09:37