Genel Bilgi
Kod | P332 |
Ad | Bitkisel Tasarım 2 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi YÜKSEL ÜNLÜKAPLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi YÜKSEL ÜNLÜKAPLAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Temel Tasarım I ve II, Bitkisel Tasarım I, Bitki Materyali I, II ve III derslerinde edinilen bilgi birikimi, gözlem ve deneyimleri ekolojik ilke ve ölçütlerle bütünleştirip değişik kapsam ve ölçekteki alan kullanımlarının bitkisel tasarımlarına yansıtabilme ve uygun tür seçimi ve düzenlemeler ile işlevsel, tematik ya da simgesel kavramsallaştırma amacının etkin olduğu peyzaj mekanlarını tasarlayabilme yetisini kazandırmak.
Dersin İçeriği
Bitkilerin ölçü, biçim, renk, doku özellikleri ve görsel algılama ilişkisi, ses, koku ve duyusal algılama, bitkilerde ekolojik ortama, yaşa ve mevsimlere bağlı görsel değişimlerin algılama ve davranış üzerine yansıması, bitkisel düzenlemenin değişik temalarında algılama ve davranış, işlevsel ve felsefi kavramsallaştırma ilkeleri ve işlevsel-tematik tasarlar geliştirme.
Dersin Ön Koşulu
bulunmamaktadır
Kaynaklar
Ders notları haftalık olarak öğrenci ile paylaşılmaktadır.
Notlar
Geçmiş dönem Ders notları ve proje örnekleri haftalık olarak öğrenci ile paylaşılmaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mekan-form-geometri ilişkilerini kavrar. |
ÖÇ02 | Çevresini inceleyen, bakmayı ve görmeyi bilen, araştıran, ayıklayan, irdeleyen bir tasarımcı özyapısı oluşturur |
ÖÇ03 | Doğal ve yapay dünyanın nesnel varlıklarını gözleyebilmek, gözlediklerini görsel anlatım öğeleri ve teknikleriyle yeniden biçimlendirme ve anlatmada kullanır |
ÖÇ04 | Yaratıcı gücünü ortaya çıkararak, gözlemlerini, izlenimlerini, duygularını, tasar ve imgelerini sanat ve teknik yoluyla ifade edebilme ve geliştirme yetisi kazanır |
ÖÇ05 | Edindiği bilgileri kendisine verilen somut bir alanda uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurlarını, insan gereksinimlerini karşılamada sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kullanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini öğrenir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde anlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek bilgileri edinir ve peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgisini kullanır. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama ve uygulma becerisi edinir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi edinir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi edinir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesi için ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kazanır. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş ve temel kavramlar, işlevsel kavramlar, estetik ve felsefi kavramlar ve kavramsallaştırma kuramı | Kentteki bitkisel tasarım örneklerini kapsayan görsel doküman oluşturma çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Bitkilerin ölçü ve biçim özellikleri ve görsel algılama ilişkisi | Kentteki bitkisel tasarım örneklerini kapsayan görsel doküman oluşturma çalışmaları 2 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
3 | Bitkilerin renk ve doku özellikleri ve görsel algılama ilişkisi | Kentteki bitkisel tasarım örneklerini kapsayan görsel doküman oluşturma çalışmaları 3 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Bitkilerde ses, koku ve duyusal algılama; bitkisel tasarımda birey, grup ve çoklu grup etkilerine giriş | 1Kentteki bitkisel tasarım örneklerini kapsayan görsel doküman oluşturma çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Bitkisel tasarımda birey, grup ve çoklu grup etkileri, değişik ortam ve temalarda birey, grup ve çoklu grup kullanımının işlevsel başarımı | Kentteki bitkisel tasarım örneklerini kapsayan görsel doküman oluşturma çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
6 | 2 Bitkisel tasarımda birey, grup ve çoklu grup etkileri, değişik ortam ve temalarda birey, grup ve çoklu grup kullanımının estetik başarımı | 2 Kentteki bitkisel tasarım örneklerini kapsayan görsel doküman oluşturma çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
7 | 3 Bitkisel tasarımda birey, grup ve çoklu grup etkileri, değişik ortam ve temalarda birey, grup ve çoklu grup kullanımının davranışsal başarımı | 3 Kentteki bitkisel tasarım örneklerini kapsayan görsel doküman oluşturma çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
9 | 1/500 ölçekli bir peyzaj tasarı üzerinde belirlenen temaya uygun bitkilendirme ön tasarı çalışmaları, işlevsel kavramsallaştırma, estetik-felsefi kavramsallaştyrma | Eskiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
10 | 1/500 ölçekli bir peyzaj tasarı üzerinde belirlenen temaya uygun bitkilendirme ön tasarı çalışmaları, işlevsel kavramsallaştırma, estetik-felsefi kavramsallaştırma | Tasarımın bilgisayar ortamına aktarılarak iki ve üç boyutlu görünümlerin elde edilmesi 2 | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
11 | 1/500 ölçekli alandan seçilen 1/200 ölçekli değişik bölümlerde ve değişik temalarda ayrıntılı kavramsallaştırma çalışmaları | Tasarımın bilgisayar ortamına aktarılarak iki ve üç boyutlu görünümlerin elde edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
12 | 1/500 ölçekli alandan seçilen 1/200 ölçekli değişik bölümlerde ve değişik temalarda 1/200 ve 1/100 ayrıntılı kavramsallaştırma çalışmaları 2 | Tasarımın bilgisayar ortamına aktarılarak iki ve üç boyutlu görünümlerin elde edilmesi 3 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
13 | 1/500 ölçekli alandan seçilen 1/200 ölçekli değişik bölümlerde ve değişik temalarda 1/200 ve 1/100 ayrıntılı kavramsallaştırma çalışmaları | Tasarımın bilgisayar ortamına aktarılarak iki ve üç boyutlu görünümlerin elde edilmesi 4 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
14 | 1/500 ölçekli kavramsal, 1/200 ve 1/100 ayrıntılı bitkilendirme tasar kararlarının oluşturulması | Tasarımın bilgisayar ortamına aktarılarak iki ve üç boyutlu görünümlerin elde edilmesi 5 | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | 1/500 ölçekli kavramsal, 1/200 ve 1/100 ayrıntılı bitkilendirme tasarının tamamlanması | Tasarımın bilgisayar ortamına aktarılarak iki ve üç boyutlu görünümlerin elde edilmesi 6 | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |