P344 Peyzaj Planlama Projesi 2

8 AKTS - 6-2 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 7 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod P344
Ad Peyzaj Planlama Projesi 2
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 6-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 7 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. NURİYE SAY
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. SÜHA BERBEROĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HAKAN ALPHAN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NURİYE SAY (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Arş.Gör.Dr. Nermin Merve YALÇINKAYA (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Peyzaj tipolojisi belirlenmiş bir peyzaj, sentez aşamasının tamamlanması ve plan kararlarının üretilmesi.

Dersin İçeriği

Peyzaj planlama temel kavramlar ve uygulaması

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders anlatımında yararlanmak üzere çok sayıda ulusal ve uluslararası kaynak bulunmaktadır.

Notlar

Ders anlatımında yararlanmak üzere çok sayıda ulusal ve uluslararası kaynak bulunmaktadır.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Koruma/kullanma uygunluğunu belirleme yöntemlerini bilir.
ÖÇ02 Kullanım uygunluğu analizi için uygunluk puanlaması yapar.
ÖÇ03 Kullanım uygunluğu analizi yapar.
ÖÇ04 Kullanım uygunluğu sonuçlarıyla, mevcut kullanımların çakıştırır.
ÖÇ05 Etkileşim analizi yöntemlerini bilir.
ÖÇ06 Sürdürülebilir plan kararlarında etkinlik sağlar.
ÖÇ07 Yürütülen çalışma hakkında rapor yazar.
ÖÇ08 Rapor sunum tekniklerine hakimdir.
ÖÇ09 Poster ve sözlü sunu yapar- proje revize eder


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurlarını, insan gereksinimlerini karşılamada sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kullanır. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini öğrenir. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde anlar. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek bilgileri edinir ve peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgisini kullanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama ve uygulma becerisi edinir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi edinir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi edinir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesi için ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kazanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Koruma/kullanma uygunluğunu belirlemede kullanılacak uygunluk ölçütlerinin saptanması Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Koruma/kullanma uygunluğunu belirlemede kullanılacak uygunluk ölçütlerinin saptanması (2) Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
3 Kullanım uygunluğu analizi için uygunluk puanlarının belirlenmesi Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası
4 Kullanım uygunluğu analizi Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
5 Kullanım uygunluğu sonuçlarıyla, mevcut kullanımların çakıştırılması ve sorun alanlarının belirlenmesi Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay
6 Etkileşim analizi Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Benzetim, Örnek Olay
7 Etkileşim analizi (2) Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ara sınava kadar işlenen konulardan ve üretilen çıktılardan sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Proje / Tasarım
9 Plan kararlarının oluşturulması Ödev konularına göre önceden hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Plan kararlarının oluşturulması (2) Ödev konularına göre önceden hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
11 Sonuç raporunun hazırlanması. Raporların değerlendirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
12 Sonuç raporunun hazırlanması (2) Raporların değerlendirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
13 Sonuç raporunun sunulması Raporların değerlendirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
14 Bu çalışmadan üretilen poster veya bildirilerin sunulması Raporların değerlendirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
15 Projelerin revizyonu Raporların değerlendirilmes Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem sonuna kadar işlenen konulardan sınav hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem sonuna kadar işlenen konulardan sınav hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 8 112
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 198
Toplam İş Yükü / 25 (s) 7,92
AKTS 8 AKTS

Güncelleme Zamanı: 23.11.2022 02:10