MU402 Mezuniyet Çalışması

1 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MU402
Ad Mezuniyet Çalışması
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 1 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. Nermin Merve YALÇINKAYA
Dersin Öğretim Elemanı Arş.Gör.Dr. HALİL DUYMUŞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Arş.Gör.Dr. Nermin Merve YALÇINKAYA (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı, bir öğretim üyelerinin danışmanlığı altında öğrencilerin bir araştırmayı planlaması, yürütmesi, sonuçlandırması ve bilimsel yazım kurallarına uygun bir rapor halinde getirme becerilerini geliştirmektir

Dersin İçeriği

Öğrencinin eğilimine göre araştırma konusunu belirlenmesi, uygulamaların gerçekleştirilmesi ve denemenin yürütülmesi, sonuçların istatistiksel olarak değerlendirilmesi ve araştırmanın bir rapor halinde yazılması

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Anlatım ve aktarım için yeterli sayıda uluslararası ve ulusal kaynak bulunmaktadır.

Notlar

Anlatım ve aktarım için yeterli sayıda uluslararası ve ulusal kaynak bulunmaktadır.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Araştırma ve planlama yeteneği kazanır.
ÖÇ02 Değerlendirme ve sonuçlandırma becerisi kazanır
ÖÇ03 Mesleki bilgi ve becerilerini yaptığı çalışmada kullanabilme becerisini geliştirir
ÖÇ04 Plan ve proje bakış açısı kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurlarını, insan gereksinimlerini karşılamada sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kullanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini öğrenir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde anlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek bilgileri edinir ve peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgisini kullanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama ve uygulma becerisi edinir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi edinir. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi edinir. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesi için ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kazanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Materyalve yöntem nasıl yazılır Denemenin yürütülmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Materyal ve yöntem nasıl yazılır (2) denemenin yürütülmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Sonuçlar nasıl yazılır Denemenin yürütülmesi Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
4 Sonuçlar nasıl yazılır (2) Denemenin yürütülmesi Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
5 Tartışma nasıl yazılır Denemenin yürütülmesi Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
6 Tartışma nasıl yazılır (2) denemenin yürütülmesi Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
7 Yararlanılan kaynaklara nasıl atıf yapılır Denemenin yürütülmesi Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara sınav Ara sınav için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 Yararlanılan kaynaklara nasıl atıf yapılır (2) Denemenin yürütülmesi Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
10 Etkili sunum teknikleri hakkında bilgi verilmesi Görsel sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösteri
11 Akademik dil kullanımı teknikleri hakkında bilgi verilmesi Görsel sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Soru-Cevap
12 Öğrenci çalışmalarının sunulması Çalışmanın detaylı olarak yorumlanması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Soru-Cevap
13 Öğrenci çalışmalarının sunulması (2) Çalışmanın detaylı olarak sunulması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
14 Öğrenci çalışmalarının sunulması (3) Çalışmanın detaylı olarak yorumlanması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Soru-Cevap
15 Öğrenci çalışmalarının sunulması (4) Çalışmanın detaylı olarak yorumlanması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Soru-Cevap
16 Yıl sonu sınavı Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yıl sonu sınavı Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü (Saat) 22
Toplam İş Yükü / 25 (s) ,88
AKTS 1 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 10:46