Genel Bilgi
Kod | PM436 |
Ad | Peyzaj Bakımı |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ZERRİN SÖĞÜT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi YÜKSEL ÜNLÜKAPLAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bir peyzaj mimarının herhangi bir alanda (dış ve iç mekan) bitkilere yönelik gerekli bakım işlerini yapabilecek ve yönlendirebilecek bilgi birikimi ile donanımını sağlamak
Dersin İçeriği
Genel tanımlar. Peyzaj Bakımı işlemlerinin yapılma amaçları, bakım işinin genel sınırları, planlanması, bakım alet ve makinaları, toprakla ilgili işlemler, karışımlar, kompostlar, sulama; gübreleme; hastalık ve zararlılarla savaşım, budama- şekil verme
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Dersin sorumlusunun hazırladığı ders notları
Notlar
Yeşil alanların bakımı ve ilgili konulardaki tüm yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Herhangi bir alanın sağlıklı ve sürdürülebilir nitelikte olması için gerekli bakım işlemlerini bilir |
ÖÇ02 | Türlerin çeşitli çevresel koşullarda büyüme ve gelişimlerinde ortaya çıkacak farklılıkları anlar |
ÖÇ03 | Yeşil alanların çevre kalitesini artırmadaki etkinliğini artıracak bakım işlemlerini planlar |
ÖÇ04 | Bakımla ilgili teknik donanımları bilir ve bazılarını kullanır |
ÖÇ05 | Piyasada mevcut peyzaj mimarlığı şirketlerinin yaptıkları işleri bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurlarını, insan gereksinimlerini karşılamada sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kullanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini öğrenir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde anlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek bilgileri edinir ve peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgisini kullanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama ve uygulma becerisi edinir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi edinir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi edinir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesi için ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kazanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel tanımlar. Peyzaj Bakımı işlemlerinin yapılma amaçları, bakım işinin genel sınırları, ödev konularının belirlenmesi | Ders bilgi paketini inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Düzenli uygulanan bakım işlemleri. Alanlara göre gösterdiği farklılıklar. Bakım içinde yenileme işleri, toprakla ilgili işlemler. Karışımlar, kompostlar ve yapımı. | Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Düzenli uygulanan bakım işlemleri: sulama; su kalitesi ve genel uygulama şekilleri | Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
4 | Düzenli uygulanan bakım işlemleri: gübreleme; çeşitleri ve genel uygulama şekilleri, hastalık ve zararlılarla savaşım | Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
5 | Bakım işlemlerinde kullanılan alet ve ekipmanlar | Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-4 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Düzenli uygulanmayan bakım işlemleri: budama, şekil verme Budama uygulamaları, türlere göre ve amaca göre gösterdiği farklılıklar | Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-5 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
7 | Açık alanda uygulama | Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-6 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Çalışma konularının sunulması, tartışma | Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-7 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Çalışma konularının sunulması, tartışma-2 | Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-8 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Çalışma konularının sunulması, tartışma-3 | Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-9 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Çalışma konularının sunulması, tartışma-4 | Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-10 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Çalışma konularının sunulması, tartışma-5 | Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-11 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Çalışma konularının sunulması, tartışma-6 | Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-12 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Çalışma konularının sunulması, tartışma-7 | Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-13 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı-1 | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları-2 | Sınav hazırlığı-2 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |