YLY220 Marka Ve İletişim Tasarımı

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YLY220
Ad Marka Ve İletişim Tasarımı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. Mehmet KARABULUT


Dersin Amacı

Bu derste; İletişim ve marka kavramları, reklam ve kampanya yaratım süreci, marka iletişimi ve tasarımı, marka ve görsel iletişim, kurumsal kimlik, yaratıcı düşünce ve marka iletişim uygulamaları gibi konular hakkında genel bilgilerin incelenilmesi, öğrenilmesi ve uygulama yapabilme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır

Dersin İçeriği

Bu ders Marka, marka stratejileri, pazarlama, iletişim, kampanya, reklam ve reklam stratejileri konularını içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Hatun Boztepe Taşkıran, Marka İletişimi ve Dijital Stratejiler, DER Yayınları, 2020.

Notlar

Evrim Derinözlü, Lüks Marka İletişimi, Akademisyen yayınevi, 2020.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Belirli bir konsept dahilinde ve sınırlılığında çalışır
ÖÇ02 Mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun davranabilme ve etik sorumluluk alır.
ÖÇ03 Marka ve iletişim konularında eleştirel düşünür.
ÖÇ04 Marka ve Marka Yönetimi Kavramlarını bilir
ÖÇ05 Ürün ve marka arasındaki farkı ayırt eder.
ÖÇ06 Marka ve ürünün tarihsel, toplumsal ve ekonomik şartlar ile sanat ve tasarım süreçleri arasında ilişki kurar
ÖÇ07 Reklam marka ilişkisini kurarak reklam çözümlemesi yapar.
ÖÇ08 Görsel ve eleştirel okur -yazarlık yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yerel yönetimler alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri öğrenir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problem çözme yöntem ve teknikleri bilir
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yönetim kavram ve fonksiyonları ve yöneticinin işi, özellikleri gibi konuları bilir. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğu ve güncelliğini değerlendirir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili problemleri saptama, tanımlama ve çözme becerisi kazanır
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı İle İlgili elde ettiği verileri yorumlar. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili karşılaştığı problemleri teşhis ederek çözüm önerileri sunar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili bireysel ve grup ile çalışabilme yetkinliği kazanır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olur
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorgulayıcı ve araştırıcı olur. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanmış olur 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip olur
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yerel yönetimlerle ilgili konularda sahip olduğu temel bilgiler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade eder
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanır. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Seçilmiş siyasal temsilcilerin otoritesi altında, toplumun genel yararını korur.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma ve etik konularında yeterli bilince sahiptir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Pazarlama İletişimi, iletişim planı genel çerçeve Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Bütünleşik pazarlama iletişimi. Marka ve marka stratejileri Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
3 Pazarlama iletişiminin amaçları ve iletişim bütçesi Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Medya planlaması, reklam ve reklam araştırmaları Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Halkla ilişkiler, satış, promosyon, sponsorluk Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Doğrudan pazarlama, uluslararası iletişim Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Reklam standartları Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
8 Ara Sınav sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Görsel ve eleştirel okur-yazarlık Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
10 Reklam analizi yöntemleri, Göstergebilim analizi Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Reklam-kültür ilişkisi ve tüketim toplumu Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Reklamlarda anlam Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Küreselleşme ve tüketim kültürü Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Reklam-marka ilişkisi Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Reklam çözümlemesi Ders notlarının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS