MIM136 Mimari Anlıtım Teknikleri II

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MIM136
Ad Mimari Anlıtım Teknikleri II
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. AHMET KOÇHAN


Dersin Amacı

Mimarlık eğitimine yeni başlayan öğrencilere iki boyutlu anlatım tekniği öğretilirken, Mimari bir tasarımı, evrensel kurallar içinde, iki boyutlu teknik resim temsil araçlarıyla, özgün ve yaratıcı bir biçimde ifade edebilme becerisi kazandırmak.

Dersin İçeriği

Çizim aletlerinin kullanımı, el çizimleri yardımıyla özgün grafik anlatımı ve biçimleri mimari bir dille doğru ifade edilebilme becerilerinin kazandırılması. Bir mimari tasarımın; hazırlık, sunum ve uygulama aşamalarının projelendirmesinde yararlanılacak, anlatımı güçlendirecek, yaratıcı ve özgün çizim ve ifade tekniklerinin geliştirilmesi. Mimari ifade tekniklerini kullanmayı öğrenirken, el çizimi ve grafik anlatım becerisini kazandırmaya yönelik uygulamalar, üç boyutu iki boyutta algılayabilme ve ifade edebilme becerisini kazandırmak ile ilgili bilgi paylaşımı.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Haftalık Program PPS Sunumlar

Notlar

1, MİMARLIKTA TEKNİK RESİM, Orhan ŞAHİNLER Fehmi KIZIL, YEM Yayınevi 2. İÇ MİMARLIKTATEKNİK RESİM, Tahsin CANBULAT, Remzi Kitapevi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bir yapıyı ve yapıya ait unsurları teknik çizimle iki boyutlu olarak ifade eder.
ÖÇ02 T cetveli, gönye, pergel gibi çizim aletlerini, teknik resim kurallarına göre, mimari proje çiziminde kullanır.
ÖÇ03 Mimari projeyi üç boyutlu çizim ve sunum tekniği ile ifade eder.
ÖÇ04 Mimari proje sunumunda teknik çizim kurallarını uygular
ÖÇ05 Üç boyutlu biçimleri iki boyutta algılama, çözümleme, yorumlama yeteneklerini geliştirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimari teknik çizim ve sunum yapabilme, dijital teknolojileri kullanma, üç boyutlu model yapma, tasarım fikrini uygun yöntemlerle ifade edebilme ve görsel iletişim tekniklerini kullanır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yapı elemanları, yapı bileşenleri ve yapı malzemelerinin kullanımını anlama, eleman, bileşen ve malzeme ölçeğinde özelliklerini yorumlama, tasarımda uygun olanını seçme, uygulamada bir araya gelişlerinin temel ilkelerini anlar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Düşey ve yatay sirkülasyon elemanları, tesisat, altyapı, iletişim, güvenlik ve yangın sistemlerinden oluşan servis sitemlerinin temel ilkelerini açıklar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütme, teknik döküman hazırlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarımda işlev biçim ilişkisinde çevre, insan, kültür gibi unsurların etkisini anlar, yorumlar, kavramlarla açıklar, mimari ilkeleri bina, iç mekan, yapı yakın çevresi ve kentsel tasarım düzeyinde kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler, yönetmelikler vb.) geliştirir, değerlendirme ve uygular.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çevresel sistemlerin tasarımında aydınlatma, akustik, yalıtım, iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerini açıklar, değerlendirir ve çözümler.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Strüktürlerin düşey ve yanal yükler karşısında davranış ilkelerini anlar, çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimlerini açıklama ve taşıyıcı sistem uygulamalarını yorumlama, uygun taşıyıcı sistemi seçer ve kullanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sürdürülebilirliğin mimari tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasında ilkeleri anlar ve kullanır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mimarlık alanında veri araçlarından, örnek uygulamalardan veri toplama, değerlendirme, tanımlar, karşılaştırır, sentezleyerek öneri geliştirir.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarihi çevreyi tanımlama, tarihi yapıları ve anıtları belgeleme ve restorasyon projelerini hazırlar, gerekli teknikleri uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yapı üretim sürecinde; yapı metrajının çıkartılması, yapı maliyeti tahmini ve iş programı ile ilişkilendirilerek yapı maliyetini belirler, mesleki çalışmalar-uygulamalar yapılırken tarafların menfaatlerini koruyabilecek belgeler hazırlar (İhale, sözleşme vb.).
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenme gereksinimlerini belirleme, kaynak araştırması yapma, bilgiye ulaşma ve veri tabanlarını kullanır, yaşam boyu öğrenme motivasyonuyla mesleki, kültürel ve sanatsal gelişimini sağlar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç oluşturma ve tasarım verilerinin sürdürülebilir kullanımını sağlar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlıkta etik değerleri anlama, toplum yararına, tarihe ve kültüre saygılı, doğaya karşı mesleki ve insani bakımdan sorumluluğunu anlar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimari tasarım ve planlama süreçlerinde insani, toplumsal, çevresel koşulların etkisini anlamak için veri toplar, değerlendirir ve yorumlar.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 TANIŞMA, DERS İÇERİĞİ VE DÖNEMLE İLGİLİ GENEL BİLGİ Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 1/50 KESİT ÇİZİMİ - AA KESİTİ Merdivenler ile ilgili literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
3 MERDİVENLER; GENEL BİLGİ Merdivenler ile ilgili literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
4 TEK KOLLU MERDİVEN PLAN KESİT ÇİZİMİ Merdivenler ile ilgili literatür taram Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
5 İKİ KOLLU KÖŞE SAHANLIKLI MERDİVEN PLAN KESİT ÇİZİMİ Merdivenler ile ilgili literatür taram Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
6 İKİ KOLLU ORTA SAHANLIKLI MERDİVEN PLAN KESİT ÇİZİMİ Merdivenler ile ilgili literatür taram Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
7 İKİ KOLLU ORTA SAHANLIKLI M. PLAN KESİT ÇİZİMİ Merdivenler ile ilgili literatür taram Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Önceki Konuların Tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 MİLİTER PERSPEKTİF Militer Perspektif konusunda literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
10 TEK KAÇIŞLI PERSPEKTİF 1 Tek kaçışlı Perspektif konusunda literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
11 TEK KAÇIŞLI PERSPEKTİF 2 Tek kaçışlı Perspektif konusunda literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
12 ÇİFT KAÇIŞLI PERSPEKTİF 1 Çift kaçışlı perspektif ile ilgili literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
13 ÇİFT KAÇIŞLI PERSPEKTİF 2 Çift kaçışlı perspektif ile ilgili literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
14 SERBEST EL PESPEKTİF ÇİZİMİ Serbest el çizim ve boyama alıştırmaları yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
15 YILSONU DEĞERLENDİRME Örnek mimari proje çizimlerinin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS