Genel Bilgi
Kod | YLY132 |
Ad | Ofis Yazılımları II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Mehmet KARABULUT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Mahir ATMIŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ofis uygulama programlarının (MS Excel, Access) temel seviyede kullanımı ve bölümün ihtiyaçlarını karşılayacak temel unsurları kavrayabilme becerilerini vermek amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği
Bu ders MS Excel - Access - HTML konularını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Osman Gürkan, Microsoft Acces 2016, Nirvana Yayınları, 2016
Notlar
Olcay Büyükçapar, Bilişim Teknolojileri ve Yazılım, Kodlab Yayınevi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | MS Excel programını kullanır |
ÖÇ02 | farklı grafik çeşitleri oluşturur |
ÖÇ03 | Elektronik tablo çözümleri üretir |
ÖÇ04 | Access de veri tabanı tasarlar |
ÖÇ05 | Farklı formları oluşturur |
ÖÇ06 | Bölüme ait paket programları temel düzeyde kullanır |
ÖÇ07 | Edindikleri bilgi ve becerileri iş hayatında kullanma becerisi kazanır |
ÖÇ08 | Verilerin çözümlenmesi, sonuçları yorumlama becerisi kazanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yerel yönetimler alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri öğrenir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problem çözme yöntem ve teknikleri bilir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yönetim kavram ve fonksiyonları ve yöneticinin işi, özellikleri gibi konuları bilir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğu ve güncelliğini değerlendirir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemleri saptama, tanımlama ve çözme becerisi kazanır | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı İle İlgili elde ettiği verileri yorumlar. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili karşılaştığı problemleri teşhis ederek çözüm önerileri sunar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bireysel ve grup ile çalışabilme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olur | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorgulayıcı ve araştırıcı olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanmış olur | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip olur | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yerel yönetimlerle ilgili konularda sahip olduğu temel bilgiler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade eder | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanır. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Seçilmiş siyasal temsilcilerin otoritesi altında, toplumun genel yararını korur. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma ve etik konularında yeterli bilince sahiptir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | MS Excel - Excele Giriş, Sayfa ve Hücre Kavramı, İmleç Çeşitleri | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Sayfa Sekmeleri, Kes-Kopyala-Yapıştır, Satır ve Sütun İşlemleri | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | MS Excel - Araç Çubuklarıyla Tanışmak, Dosyalarla Çalışmak, Çalışma Sayfası | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | MS Excel - Formül Oluşturma | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Excel uygulaması-1 | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | MS Excel - Menülerle Çalışmak | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Excel uygulaması-2 | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ders kitabından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Access veritabanı tasarlamak ve oluşturmak | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Access formlarla çalışmak | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Access sorgularla çalışmak | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Access Uygulaması | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | HTML temel komutları | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | HTML tablo oluşturma | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | HTML form oluşturma | Ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |