Genel Bilgi
Kod | YLY126 |
Ad | Meslek Etiği |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ERBİL RADAVUŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ERBİL RADAVUŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste meslek etiği ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders, Etik ve ahlak kavramlarını, Etik sistemlerini, Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörleri ve sosyal sorumluluk kavramını incelenmesini içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Meslek Etiği Nuran Öztürk Başpınar Demet Çakıroğlu nobel yayınları
Notlar
Doç. Dr. Menşure Kolçak, Meslek Etiği, 2012 Murathan yayınevi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Meslekle ilgili etik ve ahlak kurallarını inceler. |
ÖÇ02 | Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını bilir. |
ÖÇ03 | Etik sistemlerini inceler |
ÖÇ04 | Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörleri inceler |
ÖÇ05 | Kamu görevlileri etik ilkelerinin neler olduğunu bilir |
ÖÇ06 | Meslek Etiğine uymanın önemini bilir |
ÖÇ07 | Mesleki yozlaşmayı kavrar |
ÖÇ08 | Meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yerel yönetimler alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri öğrenir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problem çözme yöntem ve teknikleri bilir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yönetim kavram ve fonksiyonları ve yöneticinin işi, özellikleri gibi konuları bilir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğu ve güncelliğini değerlendirir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemleri saptama, tanımlama ve çözme becerisi kazanır | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı İle İlgili elde ettiği verileri yorumlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili karşılaştığı problemleri teşhis ederek çözüm önerileri sunar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bireysel ve grup ile çalışabilme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olur | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorgulayıcı ve araştırıcı olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanmış olur | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip olur | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yerel yönetimlerle ilgili konularda sahip olduğu temel bilgiler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade eder | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Seçilmiş siyasal temsilcilerin otoritesi altında, toplumun genel yararını korur. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma ve etik konularında yeterli bilince sahiptir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Etik ve ahlak kavramları, etik toplum ilişkisi | ders kitabında ilgili bölümün okunması | |
2 | Etik değerlere uygun davranışların sonuçları | ders kitabında ilgili bölümün okunması | |
3 | Etik sistemleri | ders kitabında ilgili bölümün okunması | |
4 | Bireysel etik, örgütsel etik, işletme etiği | ders kitabında ilgili bölümün okunması | |
5 | Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörler | ders kitabında ilgili bölümün okunması | |
6 | İş etiğine uygun koşulların iş ve işyerine etkileri | ders kitabında ilgili bölümün okunması | |
7 | Mesleki yozlaşma, tükenmişlik duygusu | ders kitabında ilgili bölümün okunması | |
8 | Ara Sınav | ders kitabından çalışma | |
9 | Meslek etiğini incelemek | ders kitabında ilgili bölümün okunması | |
10 | Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını incelemek | ders kitabında ilgili bölümün okunması | |
11 | Türkiyede kamu görevlileri etik ilkeleri | ders kitabında ilgili bölümün okunması | |
12 | Sosyal sorumluluk kavramı | ders kitabında ilgili bölümün okunması | |
13 | Kamuda etik kurula başvuru süreci | ders kitabında ilgili bölümün okunması | |
14 | Bazı mesleklerle ilgili etik kurallar | ders kitabında ilgili bölümün okunması | |
15 | Örnek olay çalışmaları | ders kitabında ilgili bölümün okunması | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders kitabından çalışma | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders kitabından çalışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |