Genel Bilgi
Kod | BY118 |
Ad | İletişim |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. GÜNSELİ YELDA GÜNDÜZALP İLBEYLİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. GÜNSELİ YELDA GÜNDÜZALP İLBEYLİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, iletişim alanındaki genel kavramları öğrenebilme, iletişim türleri ve becerilerini kavrayabilmektir.
Dersin İçeriği
Öğrencinin çevresiyle bağlantı kurmasını,kendisini rahat bir şekilde ifade etmesini,grup içinde iletişim nasıl gerçekleşmesi gerektiğini, bir çatışma anında nasıl bir strateji uygulaması gerektiğini ve iletişim biçimlerini en etkin ve verimli bir şekilde kullanmasını bilmesi.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Genel ve Teknik İletişim Doç. Dr. Hasan Tutar, M. Kemal Yılmaz, Ömer Eroğlu SEÇKİN YAYINCILIK
Notlar
Kitle İletişim Kuramları ,Burak Özçetin
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İletişim kavramını bilir. |
ÖÇ02 | Sözlü ve sözsüz iletişim kavramları arasındaki karşılaştırmayı yapar. |
ÖÇ03 | Çatışma kavramını ,çatışma türlerini listeler. |
ÖÇ04 | Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklar. |
ÖÇ05 | Öğrenci iletişimin toplumdaki önemi ve işleyiş süreci ile ilgili temel kavramları bilerek karşılaştırmalı olarak yorumlar. |
ÖÇ06 | İletişim ve iletişim türleri hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ07 | İletişim süreci ögelerini tanımlar. |
ÖÇ08 | İletişimden kaynaklanan sorunları ve çözüm yollarını değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı ile ilgili temel bilgi ve kavramlar bilgilerine sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı ile ilgili problem çözme yöntem ve tekniklerini bilir. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanındaki temel bilgi ve kavramlarla birlikte uygulamaları yapar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanındaki edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı konusunda temel bilgi ve kavramları açıklayarak değerlendirir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği temel bilgi ve becerileri kullanarak sorunları tanımlar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanında karşılaştığı sorunları analiz ederek, çözüm önerileri geliştirir. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro yönetimi ve sekreterliğe ilişkin tasarımları ve uygulamaları ast, üstlerine gerektiği şekilde açıklar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili kendine verilen yetki çerçevesinde temel düzeydeki konularda sorumluluk alır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili temel bilgi ve becerilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla etkin bir şekilde aktarır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirip,öğrenim gereksinimlerini belirler. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili gelişmeleri takip ederek, mesleğini daha ileri bir düzeye yönlendirir. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | A1-A2 düzeyinde yabancı dil(ingilizce) bilir,mesleği ile ilgili yabancı dilde iletişimi kurar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Temel düzeyde bilgisayar işletim sistemleri,ofis uygulamaları ve klavye kullanımını bilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türk diline kurallarına uygun, etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişimi kurar. | 5 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk ilke ve inkılapları konusunda yeterli bilince sahiptir. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki, etik bilimsel ve toplumsal değerlere sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Küresel ve toplumsal değerler çerçevesinde iş sağlığı,iş güvenliği ve çevre değerlerinin bilincindedir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İletişim: Tanımlar, unsurlar (öğeler) ve türler genel bilgi. | Ders metaryallerinden ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İletişim teorileri ve modelleri. | Ders metaryallerinden ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Etkili iletişim: İletişim problemleri ve çözüm yolları. | Ders metaryallerinden ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | İletişim türlerinden kişilerarası iletişim. | Ders metaryallerinden ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kişisel iletişimde karşılaşılan sorunlara ilişkin çözüm önerileri. | Ders metaryallerinden ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | İletişim türleri | Ders metaryallerinden ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kitle iletişim araçları ve toplum (neler kitle iletişim araçlarıdır) | Ders metaryallerinden ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | ders kitabından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Örgütsel iletişim. | Ders metaryallerinden ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Örgütsel iletişim türleri ve özellikleri. | Ders metaryallerinden ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kitle iletişimi: Tanımı, türleri ve modelleri. | Ders metaryallerinden ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Sözel iletişim | Ders metaryallerinden ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Yazılı iletişim | Ders metaryallerinden ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Kültürlerarası İletişim | Ders metaryallerinden ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Sözsüz iletişim ve ilkelerinin açıklanması. | Ders metaryallerinden ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders kitabından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders kitabından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |