BY205 Müşteri İlişkileri Yönetimi

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BY205
Ad Müşteri İlişkileri Yönetimi
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. Mehmet KARABULUT


Dersin Amacı

Bu ders öğrencilere Müşteri ilişkilerini yönetebilme becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Bu ders; Müşteriler ile iletişim, Müşterileri sınıflandırmak, Online tüketici davranışları, Geleneksel tüketici davranışları, Randevu ve ağırlama, Müşteri değeri yaratmak, Müşteri memnuniyeti, Müşteri şikayetleri gibi içerikleri kapsamaktadır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Yavuz Odabaşı, Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM), Aura yayınları, 2020

Notlar

Cemalettin Aktepe, Müşteri İlişkileri Yönetimi, Detay Yayıncılık


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Müşteri ilişkilerinin değişen yapısını kavrar.
ÖÇ02 Müşteri değeri, müşteri tatmini ve müşteri bağlılığının önemini bilir.
ÖÇ03 Bireysel ve örgütsel alanda etkin iletişim kurar, bilgi teknolojilerindeki gelişmeleri takip eder, teknolojiyi etkin kullanır.
ÖÇ04 Müşteri ilişkileri yönetiminin planlamasını bilir.
ÖÇ05 Müşteri ilişkileri yönetiminin başarı ve başarısızlık unsurlarını bilir.
ÖÇ06 iletişim süreci ve öğelerini anlar
ÖÇ07 Örgüt kültürünü öğrenir
ÖÇ08 Müşteri ilişkilerinde karşılaşılan sorunlar ve bunlara yönelik temel çözüm stratejilerini öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı ile ilgili temel bilgi ve kavramlar bilgilerine sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı ile ilgili problem çözme yöntem ve tekniklerini bilir.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanındaki temel bilgi ve kavramlarla birlikte uygulamaları yapar. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanındaki edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı konusunda temel bilgi ve kavramları açıklayarak değerlendirir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği temel bilgi ve becerileri kullanarak sorunları tanımlar. 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanında karşılaştığı sorunları analiz ederek, çözüm önerileri geliştirir. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Büro yönetimi ve sekreterliğe ilişkin tasarımları ve uygulamaları ast, üstlerine gerektiği şekilde açıklar. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili kendine verilen yetki çerçevesinde temel düzeydeki konularda sorumluluk alır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanı ile ilgili temel bilgi ve becerilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla etkin bir şekilde aktarır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirip,öğrenim gereksinimlerini belirler.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili gelişmeleri takip ederek, mesleğini daha ileri bir düzeye yönlendirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik A1-A2 düzeyinde yabancı dil(ingilizce) bilir,mesleği ile ilgili yabancı dilde iletişimi kurar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Temel düzeyde bilgisayar işletim sistemleri,ofis uygulamaları ve klavye kullanımını bilir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türk diline kurallarına uygun, etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişimi kurar.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Atatürk ilke ve inkılapları konusunda yeterli bilince sahiptir.
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki, etik bilimsel ve toplumsal değerlere sahiptir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Küresel ve toplumsal değerler çerçevesinde iş sağlığı,iş güvenliği ve çevre değerlerinin bilincindedir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Müşteriler ile iletişim okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Pazar, pazarlama ve müşteri ilişkilerinin değişen yapısı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Müşterileri sınıflandırmak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Online tüketici davranışları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Geleneksel tüketici davranışları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Randevu ve ağırlama okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Müşteri değeri, müşteri tatmini ve bağlılık ilişkisi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav ders kitabından çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 iletişim Türleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Örnek Olay
10 Müşteri ilişkileri yönetiminin planlanması okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay
11 Müşteri memnuniyeti okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay
12 Müşteri ilişkileri yönetiminin uygulanmasındaki aşamalar okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay
13 Müşteri şikayetleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay
14 Başarı ve başarısızlık unsurları okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay
15 Müşteri ilişkilerinin ölçülmesinde kullanılan teknikler okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları ders kitabından çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları ders kitabından çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS