Genel Bilgi
Kod | BY204 |
Ad | Etkili ve Güzel Konuşma |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. GÜNSELİ YELDA GÜNDÜZALP İLBEYLİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. GÜNSELİ YELDA GÜNDÜZALP İLBEYLİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı öğrenciye; etkili ve güzel konuşma yeterlikleri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders etkili ve güzel konuşma ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgileri içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
1.Kaya A. Etkili ve Güzel Konuşma Sanatı. Eğitim Kitabevi, Konya, 2011. 2. Koç, S. ve Diğerleri. Dil ve Anlatım. Tablet Yayınları, Konya, 2008. 3. Ünalan, Ş. Sözlü Anlatım. Nobel Yayınları, Ankara, 2003. 4. Yaman, E. Konuşma Sanatı. 3. Baskı, Savaş Yayınevi, Ankara, 2007.
Notlar
Eğlenceli Tekerlemeler,Nükhet Akın,Vildan Sümbüloğlu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Konuşmayı etkili ve güzel kılan öğeleri bilir. |
ÖÇ02 | Konuşmayla ilgili temel kavram ve terimleri açıklar. |
ÖÇ03 | Doğru, güzel ve etkili konuşabilmek için dikkate alınacak hususları bilir |
ÖÇ04 | Nefes tekniklerini ve konuşma organlarını kullanır. |
ÖÇ05 | İş ortamı veya sosyal hayatta kendini doğru bir şekilde ifade eder. |
ÖÇ06 | Etkili ve güzel konuşmanın temel ilkelerini ifade eder. |
ÖÇ07 | Diksiyon, Fonetik ve Türk dili gramer kurallarının önemini açıklar. |
ÖÇ08 | Tonlama, vurgulama ve doğru kelime seçmenin önemini açıklar. |
ÖÇ09 | Konuşma planı yapma becerisini elde eder. |
ÖÇ10 | Dinleyicinin dikkatini sürekli kılmanın önemini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı ile ilgili temel bilgi ve kavramlar bilgilerine sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı ile ilgili problem çözme yöntem ve tekniklerini bilir. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanındaki temel bilgi ve kavramlarla birlikte uygulamaları yapar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanındaki edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı konusunda temel bilgi ve kavramları açıklayarak değerlendirir. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği temel bilgi ve becerileri kullanarak sorunları tanımlar. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanında karşılaştığı sorunları analiz ederek, çözüm önerileri geliştirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro yönetimi ve sekreterliğe ilişkin tasarımları ve uygulamaları ast, üstlerine gerektiği şekilde açıklar. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili kendine verilen yetki çerçevesinde temel düzeydeki konularda sorumluluk alır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili temel bilgi ve becerilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla etkin bir şekilde aktarır. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirip,öğrenim gereksinimlerini belirler. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili gelişmeleri takip ederek, mesleğini daha ileri bir düzeye yönlendirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | A1-A2 düzeyinde yabancı dil(ingilizce) bilir,mesleği ile ilgili yabancı dilde iletişimi kurar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Temel düzeyde bilgisayar işletim sistemleri,ofis uygulamaları ve klavye kullanımını bilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türk diline kurallarına uygun, etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişimi kurar. | 5 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk ilke ve inkılapları konusunda yeterli bilince sahiptir. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki, etik bilimsel ve toplumsal değerlere sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Küresel ve toplumsal değerler çerçevesinde iş sağlığı,iş güvenliği ve çevre değerlerinin bilincindedir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Etkili ve güzel konuşma nedirNeden gereklidir. | Ders metaryallerinden ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Konuşmanın iş ve sosyal hayattaki yeri ve önemi. | Ders metaryallerinden ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Diyalog çalışmaları ve kısa sunumlar. | Ders metaryallerinden ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Ses nedir Düzeltilebilir ses kusurları,Türkiye Türkcesinin ses özellikleri . | Ders metaryallerinden ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Solunumun önemi,türleri solunum alıştırmaları. | Ders metaryallerinden ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Sözcük ve öğeleri, boğumlanma, ünlülerin çıkarılışı, ünsüzlerin çıkarılışı, tekerlemeler. | Ders metaryallerinden ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Vurgu, hece süreleri, ton. | Ders metaryallerinden ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | ders kitabından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tonlama ve duraklama çalışmaları. | Ders metaryallerinden ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Üslup özellikleri, akıcılık, saflık, doğallık, açıklık, imgeler ve sözlü dramatizasyon. | Ders materyallerinden ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Üslup özellikleri, akıcılı, duruluk, doğallık, açıklık, imgeleştirme ve sözel dramatizasyon | Ders materyallerinden ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Tavır, jest, mimik.Metin üzerinde çalışmalar. | Ders materyallerinden ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Uzun metinleri okuyup özetleme çalışmaları. | Ders materyallerinden ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Sözcükleri doğru sesletme çalışmaları. | Ders metaryallerinden ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | uygulamalar | ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders kitabından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders kitabından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |