Genel Bilgi
Kod | JZ113 |
Ad | Üniversitede Yaşam |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 1 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÜLVİ CAN ÜNLÜGENÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ÜLVİ CAN ÜNLÜGENÇ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Jeoloji Mühendisliğine Giriş dersi, bölüme yeni başlayan öğrencilere mesleği, çalışma alanlarını, bölümü ve sekiz dönem boyunca alacakları dersleri tanıtan yönlendirici bir derstir.
Dersin İçeriği
Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliğinin Tanımı; Yer Bilimi ve Jeoloji Mühendisliğinin Tarihçesi; Jeoloji Mühendisliğinin İşlevleri ve İlgi Alanları; Jeoloji Mühendisliği Eğitiminin Temelleri ve Bölümün Yapısı; Diğer Mühendislik Dallarıyla İlişkileri; Jeoloji Mühendisliğinin Günümüz Toplumundaki Yeri ve Gelecekteki Konumu Jeoloji Mühendisi Nasıl Olunur ve İyi Bir Jeoloji Mühendisi Nasıl Olmalıdır Jeoloji Mühendislerinin Çalışma Alanları
Dersin Ön Koşulu
Koşulsuz
Kaynaklar
Üniversitemizin lisans ve ön lisans yönetmelikleri ile ilgili üniversitemizin web sayfasındaki bilgiler. Üniversitemiz ile ilgili genel bilgilerin sunulması.
Notlar
Bölüm ile bilgilerin kişisel olarak sunulması. Bölüm anabilim dalları ve derslerinin öz olarak aktarılması.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Jeoloji Mühendisliğinin temel konularını kavrar. |
ÖÇ02 | Jeoloji mühendisinin çalışma alanlarını saptar. |
ÖÇ03 | Jeoloji eğitiminin neler olduğunu kavrar. |
ÖÇ04 | Jeolojide meslek etiğini kavrar |
ÖÇ05 | Çukurova Üniversitesinin lisans-ön lisans yönetmeliklerini öğrenir. |
ÖÇ06 | Üniversitemizin yönetimsel, eğitim ve sosyal alanlarıyla ilgili genel bilgileri öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Girişimcilik, yenilikçilik konularıyla çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik problemleri ve Mühendislik problemlerini tanır ve bunlara çözüm üretir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre, iş güvenliği konularında ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kayaçların oluşumunu, kayaç türlerini, mineralleri bilir. | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanarak harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Üniversiteye Giriş ve Tanıtım | Webte araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Üniversitenin ve alt birimlerin tanıtımı ve idari yapısı | Webte araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Üniversite Eğitimi ve öğretimi ile ilgili kanunlar | Webte araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Üniversite Öğrenci disiplin yönetmeliği ve mevzuat | Webte araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Çukurova Üniversitesinde bilgiye ulaşma ve kütüphanenin tanıtımı | Webte araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Jeoloji mühendisliği Bölümünün ayrıntılı tanıtımı | Sözlü Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Jeoloji mühendisliği bölümünde okutulan derslerin genel içerikleri | Sözlü Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Ç.Ü. Jeoloji Mühendisliği Bölümü Anabilim Dalları ve özelliklerinin tanıtımı | Sözlü Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Jeoloji mühendisi çalıştıran devlet ve özel kurumların tanıtımı | Webte araştırma, Sözlü Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Akademik konularla ilgili bilgilendirme | Webte araştırma, Sözlü Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Üniversite eğitim-öğretim (akademik) aşamalarının tanıtılması | Webte araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Sürekli kaliteli eğitimin koşulları | Webte araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Misafir konuşmacı: Kamu kurumu ya da özel sektörden tecrübeli Jeoloji mühendislerinin bilgi ve deneyimlerini paylaşması | Webte araştırma, Sözlü Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Öğrencilerin eğitim hayatına hazırlanması | Webte araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 34 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 1,36 | ||
AKTS | 1 AKTS |