Genel Bilgi
Kod | JZ121 |
Ad | Matematik 1 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. DOĞAN KAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. DOĞAN KAYA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere temel mühendislik derslerini ve Jeoloji Mühendisliği mesleki dersleri için gerekli olan matematiksel alt yapıyı öğretmek.
Dersin İçeriği
Matris, determinant kavramı, fonksiyon kavramı, limit, türev ve diferansiyel denklemler.
Dersin Ön Koşulu
Bu ders için ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
GENEL MATEMATİK 1 Palme Yayıncılık - Akademik Kitaplar Mustafa Balcı
Notlar
Matematiksel Yöntemler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Matrislerle yapılan aritmetik işlemleri açıklar. |
ÖÇ02 | Bir matrisin determinantını, tersini hesaplar |
ÖÇ03 | Matrisleri kullanarak, lineer denklem sistemlerini ve çözüm yöntemlerini yapar |
ÖÇ04 | Fonksiyon, limit ve süreklilik kavramlarını açıklar. |
ÖÇ05 | Süreklilik ve süreksizilik çeşitlerini bilir. |
ÖÇ06 | Türev kavramı, tanımı, geometrik anlamı, temel türev alma kurallarıni bilir. |
ÖÇ07 | Teğet denklemi, maksimum minimum, çeşitli mühendislik problemlerini açıklayabilir. |
ÖÇ08 | Diferansiyel kavramını bilir. |
ÖÇ09 | Diferansiyel Kullanarak Yaklaşık Hesap yapabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Girişimcilik, yenilikçilik konularıyla çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik problemleri ve Mühendislik problemlerini tanır ve bunlara çözüm üretir. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre, iş güvenliği konularında ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kayaçların oluşumunu, kayaç türlerini, mineralleri bilir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanarak harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Matrisler, Eşit Matrisler, Aritmetik İşlemler, Özel Matrisler | Ders kitabındaki ilgili konuları okuma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Determinant, Determinatın Özellikleri, Ters Matris | Ders kitabındaki ilgili konuları okuma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Lineer Denklem Sistemleri ve Çözüm Yöntemleri, Cramer Metodu | Ders kitabındaki ilgili konuları okuma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Eşelon Matris, Gauss Yok Etme Yöntemi | Ders kitabındaki ilgili konuları okuma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Fonksiyon kavramı, tanım kümesi, bazı özel fonksiyonlar. | Ders kitabındaki ilgili konuları okuma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Fonksiyonların bazı özellikleri ve grafikleri. | Ders kitabındaki ilgili konuları okuma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Tek değişkenli fonksiyonlarda limit kavramı, tanımı, limit özellikleri | Ders kitabındaki ilgili konuları okuma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ara sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sonsuzdaki limitler | Ders kitabındaki ilgili konuları okuma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Süreklilik ve süreksizilik çeşitleri | Ders kitabındaki ilgili konuları okuma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Türev kavramı, tanımı, geometrik anlamı, temel türev alma kuralları-1 | Ders kitabındaki ilgili konuları okuma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Türev kavramı, tanımı, geometrik anlamı, temel türev alma kuralları-2 | Ders kitabındaki ilgili konuları okuma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Teğet denklemi, maksimum minimum, çeşitli mühendislik problemleri | Ders kitabındaki ilgili konuları okuma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Diferansiyel | Ders kitabındaki ilgili konuları okuma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Diferansiyel Kullanarak Yaklaşık Hesap | Ders kitabındaki ilgili konuları okuma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |