Genel Bilgi
Kod | JZ217 |
Ad | Paleontoloji |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÜMİT ŞAFAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ÜMİT ŞAFAK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Paleontolojinin jeoloji bilimindeki yeri, jeolojik yaşlandırmada paleontolojinin öneminin vurgulanması amaçlanır
Dersin İçeriği
Paleontoloji nedir? Fosilleşme ve kuralları nelerdir? Makro ve mikropaleontoloji konularında fosil gruplarının ayırdımı
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Paleontoloji 1, Makrofosiller, 1998, Füsun Alkaya, Selçuk Üniv. Müh.-Mimarlık fak. Ders notlerı Yayın no:41 Paleontoloji 2, Mikrofosiller, 1998, Füsun Alkaya, Selçuk Üniv. Müh.-Mimarlık fak. Ders notlerı Yayın no:41
Notlar
Paleontoloji, Cazibe Sayar, 1991, İstanbul Teknik Üniv. Kütüphanesi, Sayı: 1435
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Paleontolojinin makro ve mikro olarak dağılımını öğrenir. |
ÖÇ02 | Paleontolojik ögelerin paleoortamsal özellikleri hakkında bilgilenir. |
ÖÇ03 | Jeolojik dönemleri karekterize eden fosilleri bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Girişimcilik, yenilikçilik konularıyla çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik problemleri ve Mühendislik problemlerini tanır ve bunlara çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre, iş güvenliği konularında ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kayaçların oluşumunu, kayaç türlerini, mineralleri bilir. | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanarak harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, Paleontolojinin Bölümleri, Fosilleşme, Alemler. | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Filum Porıfera (Süngerler), Filum Archaeocyathıda, Filum Stromatoporoıdea | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Filum Cnıdarıa, Sınıflama, Alt Sınıf Zoantharıa (Mercanlar), Ordo Rugosa | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Filum Cnıdarıa, Alt Sınıf Zoantharıa (Mercanlar), Ordo Tabulata, Paleoekoloji; Ordo Scleractınıa | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Filum Cnıdarıa, Alt Sınıf Zoantharıa (Mercanlar), Ordo Scleractınıa, Filum Broyozoa | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Filum Brachıopoda | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Fılum Mollusca | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Cephalopoda | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Fılum Echınodermata | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Fılum Trılobıta | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Gastropoda | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Ammonoıdea | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Coleoıdea | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Arthropod | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |