JZ219 Stratigrafi

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JZ219
Ad Stratigrafi
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ÜMİT ŞAFAK


Dersin Amacı

Stratigrafinin temel prensiplerini öğreterek, jeolojideki konumunu ve sedimanter tektonikle olan ilişkisini kavratmak

Dersin İçeriği

Stratigrafi nedir; Sedimanter kayaçlarda stratigrafi ilkeleri nasıl uygulanmaktadır?

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

Stratigrafi İlkeleri,Jeo 205 Ders Notu Prof.Dr.Sungu L.GÖKÇEN

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sedimantasyon, çökelme süreçleri öğrenir
ÖÇ02 Stratifikasyon, tabakalanma, tabakalanma çeşitleri öğrenir
ÖÇ03 Sedimanter Kayaçların sınıflandırılması öğrenir
ÖÇ04 Stratigrafi birimleri, litostratigrafi, Litodem birimleri öğrenir
ÖÇ05 Sedimantasyonda kesiklik, diskordans ve türleri öğrenir
ÖÇ06 Tektonik Sedimantasyon ilişkileri öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar. 3
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar. 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Girişimcilik, yenilikçilik konularıyla çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeolojik problemleri ve Mühendislik problemlerini tanır ve bunlara çözüm üretir. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki etik, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre, iş güvenliği konularında ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kayaçların oluşumunu, kayaç türlerini, mineralleri bilir. 3
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanarak harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, tarihçe, tanımlamalar Anlatım, soru cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Sedimantasyon, çökelme süreçleri Anlatım, soru cevap
3 Stratifikasyon, tabakalanma, tabakalanma çeşitleri Anlatım, soru cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Sedimanter Kayaçların özellikleri Anlatım, soru cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Sedimanter Kayaçların sınıflandırılması Anlatım, soru cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Stratigrafi birimleri, litostratigrafi, Litodem birimleri Anlatım, soru cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Stratigrafi birimleri, Biyostratigrafi, Kronostratigrafi, Jeokronoloji ve diğer birimler Anlatım, soru cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav sınav Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
9 Sedimantasyonda kesiklik, diskordans ve türleri Anlatım, soru cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Sekans starigrafisi Anlatım, soru cevap
11 Tektonik Sedimantasyon ilişkileri Anlatım, soru cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Jeosenklinaller, evrimleri ve sınıflandırılmaları Anlatım, soru cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Stratigrafik Korelasyon Anlatım, soru cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Stratigrafi haritaları Anlatım, soru cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Stratigrafi haritaları Anlatım, soru cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS