Genel Bilgi
| Birim | MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ | 
| JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ PR. | |
| Kod | JZ221 | 
| Ad | Yapısal Jeoloji | 
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı | 
| Yarıyıl | 3. Yarıyıl | 
| Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) | 
| AKTS | 4 AKTS | 
| Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi | 
| Eğitim Dil | Türkçe | 
| Seviye | Lisans Dersi | 
| Tür | Normal | 
| Etiket | Z Zorunlu | 
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim | 
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÜLVİ CAN ÜNLÜGENÇ | 
| Dersin Öğretim Elemanı | 
                                                
                                                    Prof. Dr. ÜLVİ CAN ÜNLÜGENÇ
                                                    (Güz)
                                                    (A Grubu)
                                                    (Sor. Öğr. Ele.)
                                                
                                                 | 
                                
Dersin Amacı / Hedefi
Yapısal jeolojideki adlandırmalar konusunda bilgi sahibi olmak, jeolojik olaylar ve bunlarla ilişkili yapıları ve jeolojik haritaların yorumu konusunda gerekli teorik ve pratik bilgileri kazanmak. 3 boyutlu düşünme kabiliyetini arttırmak.
Dersin İçeriği
Giriş ve genel terminoloji, jeolojik anlamda çeşitli kuvvetler, stress, strain (deformasyon), kaya deformasyonları, kayaçların fiziksel özellikleri, tektonik yapılar, faylar, kıvrımlar, folisayonlar, lineasyonlar; düzlemsel ve çizgisel yapıların konumları, stereografik projeskiyon teknikleri, kıvrımların streografik yöntemlerle çözümleri, eklemler, eklem analizi, faylar ve fayların streografik yöntemlerle çözümleri.
Dersin Ön Koşulu
Koşulsuz
Kaynaklar
1- Canıtez, N., ve Ketin, İ., 1979. Yapısal Jeoloji. İTÜ Yayınları 2- Billings, M.P., 1972. Structural Geology. 3- Karaman, M.E., 2006. Yapısal Jeoloji ve Uygulamaları. Akdeniz Üniversitesi
Notlar
Son yıllarda yapılan yayınların çıktılarının değerlendirilmesi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları | 
|---|---|
| ÖÇ01 | Yapısal Jeolojinin tanımı ve esaslarını kavrar. | 
| ÖÇ02 | Çeşitli kayaçlarda oluşan ana yapıların nasıl inceleneceğini öğrenir. | 
| ÖÇ03 | Deformasyona neden olan gerilimlerin değerlendirilmesi ve kayaçların davranışları ile deformasyon mekanizmasını bağdaştırır. | 
| ÖÇ04 | Çeşitli deformasyon evrelerini öğrenir ve onların nasıl oluştuğunu yorumlar. | 
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey | 
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur | 5 | 
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. | 4 | 
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar. | 5 | 
| PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar. | |
| PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. | |
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. | 5 | 
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 3 | 
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 | 
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Girişimcilik, yenilikçilik konularıyla çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik problemleri ve Mühendislik problemlerini tanır ve bunlara çözüm üretir. | |
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre, iş güvenliği konularında ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. | 5 | 
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kayaçların oluşumunu, kayaç türlerini, mineralleri bilir. | 3 | 
| PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanarak harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. | 5 | 
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar. | 4 | 
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler | 
|---|---|---|---|
| 1 | Dersin Tanıtımı ve Giriş | Önerilen ders ve uygulama kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması ve malzemelerin getirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 2 | Jeolojik anlamda çeşitli kuvvetler, stress, strain (deformasyon) | Önerilen ders ve uygulama kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması ve malzemelerin getirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 3 | Kayaç deformasyonları ve Kayaların Mekanik Davranışları | Önerilen ders ve uygulama kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması ve malzemelerin getirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 4 | Tektonik yapılar | Önerilen ders ve uygulama kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması ve malzemelerin getirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 5 | Faylar ve sınıflandırılması | Önerilen ders ve uygulama kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması ve malzemelerin getirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 6 | Fayların arazide belirlenme kriterleri | Önerilen ders ve uygulama kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması ve malzemelerin getirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 7 | Doğrultu Atımlı ve Transform Faylar | Önerilen ders ve uygulama kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması ve malzemelerin getirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav  | 
                                |
| 9 | Kıvrımlar ve oluşum mekanizmaları | Önerilen ders ve uygulama kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması ve malzemelerin getirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 10 | Kıvrımlar ve sınıflandırılması | Önerilen ders ve uygulama kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması ve malzemelerin getirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 11 | Kıvrım grupları | Önerilen ders ve uygulama kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması ve malzemelerin getirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 12 | Foliasyonlar (Klivajlar), Lineasyonlar, Eklemler | Önerilen ders ve uygulama kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması ve malzemelerin getirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 13 | Düzlemsel ve çizgisel yapıların konumları | Önerilen ders ve uygulama kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması ve malzemelerin getirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 14 | Stereografik projeskiyon teknikleri, kıvrımların streografik yöntemlerle çözümleri, eklemler, eklem analizi, faylar ve fayların streografik yöntemlerle çözümleri. | Önerilen ders ve uygulama kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması ve malzemelerin getirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 15 | Genel Konu Tekrarı | Önerilen ders ve uygulama kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması ve malzemelerin getirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav  | 
                                |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav  | 
                                
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi | 
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 | 
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 | 
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 | 
| Genel Toplam | - | 100 | 
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 | 
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 | 
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 | 
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 106 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,24 | ||
| AKTS | 4 AKTS | ||