Genel Bilgi
Kod | JZ225 |
Ad | Mühendislik Matematiği |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. DOĞAN KAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. DOĞAN KAYA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Temel mühendislik dersleri ve Jeoloji Mühendisliği mesleki dersleri için matematiksel altyapıyı, diferansiyel denklemleri tanıtmayı,çözüm uygulamalarını ve mühendislik uygulamalarını öğretmek.
Dersin İçeriği
Limit, türev, integral, diferansiyel denklemler ve çözüm uygulamaları.
Dersin Ön Koşulu
Bu ders için ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Fizik ve Mühendislikte Matematik Yöntemler Seçkin Yayıncılık Prof. Dr. Emine Öztürk
Notlar
Fizkte ve Mühendislikte Matematiksel Yöntemler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kısmi türevi hesaplar. |
ÖÇ02 | Düzlemsel bir bölge üzerinden iki katlı integral ve cisimsel bir bölge üzerinden üç katlı integralleri hesaplar. |
ÖÇ03 | Katlı integraller yardımıyla düzlemde bir bölgenin veya bir cismin hacmi, ağırlık merkezi veya eylemsizlik momenti gibi fiziksel uygulamaları yapar. |
ÖÇ04 | I. ve II. Mertebeden diferansiyel denklemlerin çözüm tekniklerini açıklar ve bu çözüm yöntemlerini kullanarak, radyokarbon ile bir fosilin yaşını bulur. |
ÖÇ05 | Artma ve azalma, karışım ve sıcaklık problemleri gibi bazı mühendislik problemlerini çözer |
ÖÇ06 | Ayrılabilir ve Homojen Diferensiyel Denklemlerin Çözüm Yöntemlerini bilir. |
ÖÇ07 | Tam Diferensiyel Denklemler Çözüm Yöntemlerini bilir. |
ÖÇ08 | Lineer ve Bernoulli Diferensiyel Denklemlerin Çözüm Yöntemleri, |
ÖÇ09 | I. Mertebeden Diferensiyel Denklemlerin Fiziki ve Mühendislik Uygulamalarını yapabilir |
ÖÇ10 | Yüksek mertebeden Diferensiyel Denklemleri öğrenir. |
ÖÇ11 | II. Mertebeden Homojen Diferensiyel Denklemlerin Çözüm Yöntemlerini bilir. |
ÖÇ12 | Belirsiz Katsayılar Yöntemini öğrenir. |
ÖÇ13 | II. Mertebeden Diferensiyel Denklemlerin Fiziki ve Mühendislik Uygulamalarını yapabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar. | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Girişimcilik, yenilikçilik konularıyla çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik problemleri ve Mühendislik problemlerini tanır ve bunlara çözüm üretir. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre, iş güvenliği konularında ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kayaçların oluşumunu, kayaç türlerini, mineralleri bilir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanarak harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çok Değişkenli Fonksiyonların Tanımı, Limit ve Süreklilik, | İlgili konuyu okumak (Sayfa 849-856; 858-863) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Kısmi Türevler ve Uygulamaları, | İlgili konuyu okumak (Sayfa 863-869) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Dik Koordinatlarda Düzlemsel Bir Bölge Üzerinden Belirli İntegral, | İlgili konuyu okumak (Sayfa 943-952; 953-960) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | Polar (Kutupsal) Koordinatlarda Düzlemsel Bir Bölge Üzerinden Belirli İntegral, | İlgili konuyu okumak (Sayfa 968-972) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Silindirik ve Küresel Koordinatlarda Bir Cisim Üzerinden Belirli İntegral, | İlgili konuyu okumak (Sayfa 976-984) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Ayrılabilir ve Homojen Diferensiyel Denklemlerin Çözüm Yöntemleri, | İlgili konuyu okumak (Sayfa 39-45) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Tam Diferensiyel Denklemler Çözüm Yöntemleri, | İlgili konuyu okumak (Sayfa 52-62) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Lineer ve Bernoulli Diferensiyel Denklemlerin Çözüm Yöntemleri, | İlgili konuyu okumak (Sayfa 46-52) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | I. Mertebeden Diferensiyel Denklemlerin Fiziki ve Mühendislik Uygulamaları, | İlgili konuyu okumak (Bölüm Problemleri) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | Yüksek mertebeden Diferensiyel Denklemler I | İlgili konuyu okumak (Sayfa 98-100) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | II. Mertebeden Homojen Diferensiyel Denklemlerin Çözüm Yöntemleri | İlgili konuyu okumak (Sayfa 112-118) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Belirsiz Katsayılar Yöntemi | İlgili konuyu okumak (Sayfa 118-122) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | II. Mertebeden Diferensiyel Denklemlerin Fiziki ve Mühendislik Uygulamaları, | İlgili konuyu okumak (Bölüm Problemleri) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Uygulama örnekleri | İlgili konuyu okumak (Bölüm Problemleri) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |