JZ218 Sedimantoloji

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JZ218
Ad Sedimantoloji
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. KEMAL GÜRBÜZ


Dersin Amacı

Sedimanter kayaçların oluşum süreçleri, oluşum ortamları ve tanımlanmaları ile yorumlanmalarının öğretilmesi.

Dersin İçeriği

Sedimanter çevrim ve stratigrafi ilkeleri, sedimanter kayaçların oluşumu, sedimanter yapılar, sedimanter ortamlar (karasal, geçiş ve denizel).

Dersin Ön Koşulu

Genel jeoloji

Kaynaklar

Sedimentoloji ders notları (K Gurbuz)

Notlar

Çökelbilimi Cilt I Mehmet Önelan


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sedimanter kayaçları tanır ve tanımlar.
ÖÇ02 Sedimanter istifleri sedimantolojik ortam yönünden tanımlar.
ÖÇ03 Sedimanter kayaçları ve ekonomik değerlerini tespit eder.
ÖÇ04 Çökelme ortam analiz yapar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar. 3
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar. 5
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Girişimcilik, yenilikçilik konularıyla çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeolojik problemleri ve Mühendislik problemlerini tanır ve bunlara çözüm üretir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki etik, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre, iş güvenliği konularında ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kayaçların oluşumunu, kayaç türlerini, mineralleri bilir.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanarak harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sedimantoloji: tanımı, önemi, diğer bilimlerle ilişkisi, tarihçesi. Sedimanter çevrim. Önceki hafta ve söz konusu hafta ile ilgili çalışma yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Sedimanter kayaçların yapısal, dokusal ve petrografik özelliklerini etkileyen faktörler Önceki hafta ve söz konusu hafta ile ilgili çalışma yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Aşınma ve taşınma süreçleri. Önceki hafta ve söz konusu hafta ile ilgili çalışma yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Sedimanter kayaçlarda yapısal özellikler. Sedimanter yapılar ve sınıflandırılmaları. Önceki hafta ve söz konusu hafta ile ilgili çalışma yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Sedimanter yapıların sedimantolojide kullanılmaları. Önceki hafta ve söz konusu hafta ile ilgili çalışma yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Çökelme ortamı ve fasiyes (genel). Çökelme ortamlarını tanıma kriterleri. Ortam analizi ile ilgili okuma yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Karasal Ortamlar (buzul, aluvyal yelpaze) Ortam analizi ile ilgili ödevi yapmış olmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Karasal Ortamlar (akarsu) Konu ile ilgili ön çalışma yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Karasal Ortamlar (çöl, göl) Konu ile ilgili ön çalışma yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Geçiş ortamları (kırıntılı kıyı çizgileri ve deltalar) Konu ile ilgili ön çalışma yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Geçiş ortamları (resifler ve diğer karbonatlı ortamlar) Konu ile ilgili ön çalışma yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 1 Denizel ortamlar (açık deniz, kıta yokuşu, türbiditler, denizaltı yelpazeleri ve derin deniz)-1 Konu ile ilgili ön çalışma yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 2 Denizel ortamlar (açık deniz, kıta yokuşu, türbiditler, denizaltı yelpazeleri ve derin deniz) -2 Konu ile ilgili ön çalışma yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 3 Denizel ortamlar (açık deniz, kıta yokuşu, türbiditler, denizaltı yelpazeleri ve derin deniz)-3 Konu ile ilgili ön çalışma yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS