Genel Bilgi
Kod | JS208 |
Ad | Doğal Afetler ve Yaşam |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEDAT TÜRKMEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi AHMET CAN AKINCI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Yeryüzünde meydana gelen doğal afetlerin oluşumunu ve nedenlerini açıklamak ve bunlardan en az zararla ne şekilde korunmasını öğretmek.
Dersin İçeriği
Ders hakkında genel bilgiler, Doğal Afet nedir. Özellikleri ve türleri nelerdir. Depremler, Depremin Şiddeti ve Büyüklüğü, Deprem dalgaları, Deprem Parametreleri, Hiposantr ve Episantr, Ülkemizdeki ve Dünyadaki önemli deprem kuşakları, Deprem Öngörümü ve Tahmini, deprem uyarı sistemleri, Depreme Karşı Alınması Gereken Tedbirler, Tsunami, Tsunamiye uyarı sistemleri ve karşı önlemler, Volkanizma, Volkan türleri, Volkanizmanın etkileri ve karşı önlemler, Kütle hareketleri ve etkileyen faktörler, Heyelanların Etkisini Azaltmak için Önlemler.
Dersin Ön Koşulu
Lisans öğrencisi olmak
Kaynaklar
Doğal afetlerle ilgili ders notları
Notlar
Doğal afet videoları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dünyada meydana gelen doğal afetlerin neler olduğunu kavrar. |
ÖÇ02 | Doğal afetlerin gelişme nedenleri hakkında bilgileri kavrar. |
ÖÇ03 | Doğal afetlerden korunma yollarını saptar. |
ÖÇ04 | Deprem, sel ve heyelan gibi doğa olaylarının belirlenmesi ve korunma yöntemleri |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Girişimcilik, yenilikçilik konularıyla çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik problemleri ve Mühendislik problemlerini tanır ve bunlara çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre, iş güvenliği konularında ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kayaçların oluşumunu, kayaç türlerini, mineralleri bilir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanarak harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders hakkında genel bilgiler. | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Doğal Afetler, Özellikleri ve türleri nelerdir, | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Depremler, Depremin Şiddeti ve Büyüklüğü, | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Deprem dalgaları, | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Deprem Parametreleri, Hiposantr ve Episantr, | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Ülkemizdeki ve Dünyadaki önemli deprem kuşakları, | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
7 | Deprem Öngörümü ve Tahmini, deprem uyarı sistemleri, | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Ödev, Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Depreme Karşı Alınması Gereken Tedbirler, | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
10 | Tsunami, | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
11 | Tsunami uyarı sistemleri ve alınması gereken önlemler, | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
12 | Volkanizmanın etkileri ve karşı önlemler, | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
13 | Kütle hareketleri ve etkileyen faktörler, | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Heyelanların Etkisini Azaltmak için Önlemler, | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Konu tekrarı | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |