Genel Bilgi
| Birim | MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ | 
| JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ PR. | |
| Kod | JS317 | 
| Ad | Yer Dinamiği | 
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı | 
| Yarıyıl | 5. Yarıyıl | 
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) | 
| AKTS | 2 AKTS | 
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi | 
| Eğitim Dil | Türkçe | 
| Seviye | Lisans Dersi | 
| Tür | Normal | 
| Etiket | S Seçmeli | 
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim | 
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÜLVİ CAN ÜNLÜGENÇ | 
| Dersin Öğretim Elemanı | 
                                                
                                                    Prof. Dr. ÜLVİ CAN ÜNLÜGENÇ
                                                    (Güz)
                                                    (A Grubu)
                                                    (Sor. Öğr. Ele.)
                                                
                                                 | 
                                
Dersin Amacı / Hedefi
Yer kabuğunun içinde ve dışında gelişen olayların oluşumu hakkında bilgiler edinmek.
Dersin İçeriği
Giriş, Yerin Yapısı; yerin fiziksel, kimysal ve dinamik özellikleri yerin iç ve dışındaki yapıların bölgesel tektonik olaylarla olan ilişkisi; iç ve dış dinamikler; diyastrofizm ve teorileri, Levha tektoniği; orijini ve kıtasal kayma, manto levha tektoniğine nasıl öncülük eder; jeolojik olaylar (faylanma, deniz tabanı yayılması, volkanlar, depremler, dağ oluşumu), okyanusal havzalar.
Dersin Ön Koşulu
Koşulsuz
Kaynaklar
1- Canıtez, N., 1983. Levha Tektoniği. TÜBİTAK-İTÜ Maden Fakültesi 2- Ketin, İ., Canıtez, N., 1979. Yapısal Jeoloji. İstanbul Teknik Üniv. 3- Kearey, P., and Vine, F.C., 1990. Global Tectonics. Blackwell.
Notlar
Ders konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları | 
|---|---|
| ÖÇ01 | Yerin deformasyon stilini kavrar. | 
| ÖÇ02 | Yerkabuğunda gelişen yapıların kökenini ve levha tektoniği ile açıklanmasını bilir. | 
| ÖÇ03 | Yerin fiziksel, kimysal ve dinamik özelliklerini bilir. | 
| ÖÇ04 | Yer kabuğundaki levha sınırlarını tespit ederek, bu sınırlar boyunca gelişmesi beklenen deprem zonlarını tanıyabilir. | 
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey | 
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur | 4 | 
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar. | |
| PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar. | |
| PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. | |
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. | 4 | 
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 | 
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Girişimcilik, yenilikçilik konularıyla çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik problemleri ve Mühendislik problemlerini tanır ve bunlara çözüm üretir. | |
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre, iş güvenliği konularında ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. | 5 | 
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kayaçların oluşumunu, kayaç türlerini, mineralleri bilir. | 3 | 
| PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanarak harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. | 4 | 
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar. | 5 | 
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler | 
|---|---|---|---|
| 1 | Giriş, Yerin Yapısı; | Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma  | 
                                
| 2 | Yerin fiziksel, kimysal ve dinamik özellikleri; | Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma  | 
                                
| 3 | Yerin iç ve dışındaki yapıların bölgesel tektonik olaylarla olan ilişkisi; | Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma  | 
                                
| 4 | İç ve dış dinamikler; | Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma  | 
                                
| 5 | Diyastrofizm ve teorileri, | Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma  | 
                                
| 6 | Levha tektoniği; | Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma  | 
                                
| 7 | Levha tektoniğinin orijini ve kıtasal kayma, | Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma  | 
                                
| 8 | Ara Sınav | Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav  | 
                                
| 9 | Mantonun levha tektoniğine nasıl öncülük ettiği; | Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma  | 
                                
| 10 | Jeolojik olaylar (faylanma), | Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma  | 
                                
| 11 | Jeolojik olaylar (deniz tabanı yayılması), | Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma  | 
                                
| 12 | Jeolojik olaylar (volkanlar), | Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma  | 
                                
| 13 | Düzlemsel ve çizgisel yapıların konumları | Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 14 | Stereografik projeskiyon teknikleri, kıvrımların streografik yöntemlerle çözümleri, eklemler, eklem analizi, faylar ve fayların streografik yöntemlerle çözümleri. | Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 15 | Genel Konu Tekrarı | Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav  | 
                                
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav  | 
                                
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi | 
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 | 
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 | 
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 | 
| Genel Toplam | - | 100 | 
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 | 
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 | 
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 | 
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
| AKTS | 2 AKTS | ||