Genel Bilgi
Kod | JS319 |
Ad | Malzeme Bilgisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUSTAFA AKYILDIZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MUSTAFA AKYILDIZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Arş.Gör.Dr. Burcu KARATAŞ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Malzemelerin fiziksel-mekanik özellikleri, uygulama alanlarına göre uygun doğal malzeme seçimi, endüstriyel malzemeler, metaller ve alaşımlar, kalsiyum kökenli bağlayıcılar, seramik ve mermer hakkında bilgi vermek.
Dersin İçeriği
Malzeme bilimine giriş, tanımlar, Malzemelerin sınıflandırılması, Malzemelerin iç yapısı, atomsal yapı, kristal yapı, Kristal hataları, Malzemelerin fiziksel özellikleri, Malzemelerin mekanik özellikleri, Endüstriyel malzemeler, metaller ve alaşımlar, demir, çelik font siderurji, bakır, kurşun, çinko, nikel, krom, kalay, alüminyum, kalsiyum kökenli bağlayıcılar, agregalar. Fe-C denge diyagramları, alaşımlar, Plastikler ve camsı malzemeler/ Seramikler ve refrakter malzeme/ Kompozit malzemeler/ Koloidal Malzemeler, Çevre koşulları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Malzeme Bilgisi Ders Notu Prof.Dr Ümit ÖZER
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Malzemelerin iç yapı ve fiziksel-mekanik özelliklerini bilir. |
ÖÇ02 | Kireç, Çimento, Alçı ve agrega için uygun hammaddeleri saptayabilir. |
ÖÇ03 | Alaşım,çelik,cam,refrakter ve doğal malzemeler hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Alaşımlar hakkında bilgi sahibidir. |
ÖÇ05 | Çelik ve türlerini bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Girişimcilik, yenilikçilik konularıyla çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik problemleri ve Mühendislik problemlerini tanır ve bunlara çözüm üretir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre, iş güvenliği konularında ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kayaçların oluşumunu, kayaç türlerini, mineralleri bilir. | 2 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanarak harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, temel kavramlar, Malzemelerin sınıflandırılması | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Malzemelerin iç yapısı, atomsal yapı, kristal yapı/ Kristal hataları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Malzemelerin fiziksel özellikleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Malzemelerin mekanik özellikleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Endüstriyel malzemeler, metaller ve alaşımlar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Demir, çelik font siderurji | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | Bakır, kurşun, çinko, nikel, krom, kalay | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ara Sınav | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
10 | Agregalar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
11 | Mermer | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
12 | Kompozit malzemeler, Koloidal Malzemeler/ Çevre koşulları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
13 | Seramikler ve refrakter malzeme | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
14 | Plastikler ve camsı malzemeler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
15 | Kıyı, dolgularında kullanılan kayaçlar ve özellikleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,00 | ||
AKTS | 2 AKTS |