Genel Bilgi
Kod | JZ304 |
Ad | Çevre Jeolojisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ŞAZİYE BOZDAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ŞAZİYE BOZDAĞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Doğal ve jeolojik afetleri tanımlamak ve çevresel etkilerini bilmek ve aynı zamanda çevresel jeokimyayı anlamaktır.
Dersin İçeriği
Çevre jeolojisinin tanımı ve prensipleri, jeolojik çevre-insan etkileşimi, dopal afetler ve çevresel etkileri, kirlilik tipleri, katı ve sıvı atıklar için yer seçimi ve çevresel etkileri, çevrenin korunmasında jeolojinin önemi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Environmental Geology, E.A.Keller Çevre Jeolojisi, Çeviri: E. Akyol, K. Kayabalı
Notlar
Geoenvironment, U. Aswathanarayana
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çevre jeolojisinin temel kurallarını bilir. |
ÖÇ02 | Doğal ve jeolojik afetleri tanır. |
ÖÇ03 | Afetlerin çevresel etkilerini araştırır. |
ÖÇ04 | Çevreyi korumak amacıyla araştırma ve önleme planları yapar. |
ÖÇ05 | Jeolojik afetleri tanımlar. |
ÖÇ06 | Taşkın nedenini ve etkilerini araştırır. |
ÖÇ07 | Volkanik aktivitenin çevresel etkilerini tanımlar. |
ÖÇ08 | Heyelanları önleme çalışmaları yapar. |
ÖÇ09 | Deprem parametrelerini bilir. |
ÖÇ10 | Katı atık depolama yöntemleri hakkında bilgilidir. |
ÖÇ11 | Katı atık depolama için yer seçimi yapar. |
ÖÇ12 | Katı atık depolama yöntemlerinin çevresel etkilerini araştırır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Girişimcilik, yenilikçilik konularıyla çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik problemleri ve Mühendislik problemlerini tanır ve bunlara çözüm üretir. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre, iş güvenliği konularında ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kayaçların oluşumunu, kayaç türlerini, mineralleri bilir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanarak harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş,Tarihçe,Tanım | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Filozofi ve temel kavramlar | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması ve proje hazırlığı için araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Jeolojik döngüler ve çevreyle ilişkileri | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması ve proje hazırlığı için araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Kaynak ve Afet tanımı | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması ve proje hazırlığı için araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Toprak çevre ilişkisi | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması ve proje hazırlığı için araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Nehirler ve taşkınlar ve çevresel etkileri | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması ve proje hazırlığı için araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Volkanik aktivite, etkileri ve çevresel etkileri | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması ve proje hazırlığı için araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara sınava ve Proje sunumuna hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
9 | Kütle hareketleri ve çevre etkileşimi | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması ve proje hazırlığı için araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Depremler ve çevresel etkileri | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması ve proje hazırlığı için araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Kaynak olarak atıklar ve atık depolama alanları | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması ve proje hazırlığı için araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Kıyı süreçleri | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması ve proje hazırlığı için araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Atmosferik olaylar | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması ve proje hazırlığı için araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Kirlenme ve kirlilik tipleri | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması ve proje hazırlığı için araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Jeoloji ve çevre sağlığı | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması ve proje hazırlığı için araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına ve Proje sunumuna hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına ve Proje sunumuna hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,00 | ||
AKTS | 2 AKTS |