JS328 Makro Paleontoloji

2 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JS328
Ad Makro Paleontoloji
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ÜMİT ŞAFAK
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ÜMİT ŞAFAK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Makrofosillerin tanımlanarak stratigrafik konumlarının ortaya kounulması

Dersin İçeriği

Makropaleontolojiye konu olan metazoanın incelenmesi.

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Makrofaunayı tanır.
ÖÇ02 Fosilleri makro olarak arazide gözlemler ve bulur.
ÖÇ03 Makroplaeontolojinin konusunu oluşturan fosil gruplarını inceler


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar. 3
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar. 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. 5
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Girişimcilik, yenilikçilik konularıyla çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeolojik problemleri ve Mühendislik problemlerini tanır ve bunlara çözüm üretir. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki etik, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre, iş güvenliği konularında ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kayaçların oluşumunu, kayaç türlerini, mineralleri bilir. 4
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanarak harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, Paleontolojinin bölümleri, Taksonomi, Fosil türleri ve adlama, Deniz ekosistemi, Fosil ve fosilleşme, Alemler Kaynakların incelenmesi
2 Filum Porifera, Sınıflama; Filum Archaeocyathida; Filum Stromatoporoidea Kaynakların incelenmesi
3 Filum Cnidaria, Alt sınıf: Zoantharia (Mercanlar), paleoekoloji Kaynakların incelenmesi
4 Filum Bryozoa, sınıflama, ekoloji Kaynakların incelenmesi
5 Filum Brachiopoda, sınıflama, ekoloji ve paleoekoloji Kaynakların incelenmesi
6 Mollusca, Sınıf Bivalvia (LamellibranchiaPelecypoda),sınıflama Kaynakların incelenmesi
7 Filum Mollusca, Sınıf Gastropoda Kaynakların incelenmesi
8 Ara Sınav Sınava Hazırlık
9 Filum Mollusca, Sınıf Cephalopoda, Alt sınıf Nautiloidea; Alt sınıf Ammonoidea Kaynakların incelenmesi
10 Filum Mollusca, Sınıf Cephalopoda, Alt sınıf Ammonoidea; Alt sınıf Coleoidea Kaynakların incelenmesi
11 Filum Echinodermata, sınıf Echinoidea, ekoloji Kaynakların incelenmesi
12 Filum Echinodermata, sınıf Crinoidea, ekoloji Kaynakların incelenmesi
13 Arthropodlar, Filum Trilobita, sınıflama Kaynakların incelenmesi
14 Filum Hemichordata, sınıf Graptolithina Kaynakların incelenmesi
15 Filum Hemichordata, sınıf Graptolithina Kaynakların incelenmesi
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 56
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,24
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2022 09:16