Genel Bilgi
Kod | JS328 |
Ad | Makro Paleontoloji |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÜMİT ŞAFAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ÜMİT ŞAFAK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Makrofosillerin tanımlanarak stratigrafik konumlarının ortaya kounulması
Dersin İçeriği
Makropaleontolojiye konu olan metazoanın incelenmesi.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Makrofaunayı tanır. |
ÖÇ02 | Fosilleri makro olarak arazide gözlemler ve bulur. |
ÖÇ03 | Makroplaeontolojinin konusunu oluşturan fosil gruplarını inceler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Girişimcilik, yenilikçilik konularıyla çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik problemleri ve Mühendislik problemlerini tanır ve bunlara çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre, iş güvenliği konularında ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kayaçların oluşumunu, kayaç türlerini, mineralleri bilir. | 4 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanarak harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, Paleontolojinin bölümleri, Taksonomi, Fosil türleri ve adlama, Deniz ekosistemi, Fosil ve fosilleşme, Alemler | Kaynakların incelenmesi | |
2 | Filum Porifera, Sınıflama; Filum Archaeocyathida; Filum Stromatoporoidea | Kaynakların incelenmesi | |
3 | Filum Cnidaria, Alt sınıf: Zoantharia (Mercanlar), paleoekoloji | Kaynakların incelenmesi | |
4 | Filum Bryozoa, sınıflama, ekoloji | Kaynakların incelenmesi | |
5 | Filum Brachiopoda, sınıflama, ekoloji ve paleoekoloji | Kaynakların incelenmesi | |
6 | Mollusca, Sınıf Bivalvia (LamellibranchiaPelecypoda),sınıflama | Kaynakların incelenmesi | |
7 | Filum Mollusca, Sınıf Gastropoda | Kaynakların incelenmesi | |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | |
9 | Filum Mollusca, Sınıf Cephalopoda, Alt sınıf Nautiloidea; Alt sınıf Ammonoidea | Kaynakların incelenmesi | |
10 | Filum Mollusca, Sınıf Cephalopoda, Alt sınıf Ammonoidea; Alt sınıf Coleoidea | Kaynakların incelenmesi | |
11 | Filum Echinodermata, sınıf Echinoidea, ekoloji | Kaynakların incelenmesi | |
12 | Filum Echinodermata, sınıf Crinoidea, ekoloji | Kaynakların incelenmesi | |
13 | Arthropodlar, Filum Trilobita, sınıflama | Kaynakların incelenmesi | |
14 | Filum Hemichordata, sınıf Graptolithina | Kaynakların incelenmesi | |
15 | Filum Hemichordata, sınıf Graptolithina | Kaynakların incelenmesi | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 56 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,24 | ||
AKTS | 2 AKTS |