Genel Bilgi
Kod | JS413 |
Ad | Sayısal Arazi Sınıflamaları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TOLGA ÇAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. TOLGA ÇAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sayısal yükseklik modeli ve türev haritaları ile sayısal arazi modellerinin yapılandırılması
Dersin İçeriği
Sayısal yükseklik modeli ve türev haritalarının yardımı ile arazi modelleme altlık verilerinin hazırlanması
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sayısal yükseklik modeli ve türev haritalarının yardımı ile arazi modelleme altlık verilerinin hazırlar |
ÖÇ02 | Sayısal arazi modellerine ilişkin sorgulama, analiz ve çıktı işlemlerini gerçekleştirir |
ÖÇ03 | Üç boyutlu arazi modellemesi ve veri tabanı yapılandırması yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Girişimcilik, yenilikçilik konularıyla çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik problemleri ve Mühendislik problemlerini tanır ve bunlara çözüm üretir. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre, iş güvenliği konularında ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kayaçların oluşumunu, kayaç türlerini, mineralleri bilir. | 2 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanarak harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Coğrafi Bilği Sistemleri ve Uzaktan Algılamanın temel kavramları | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Harita ve uydu görüntülerinde kullanılan projeksiyon sistemleri | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Sayısal arazi modellemelerinde kullanılan veri yapısı | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Sayısal kontur haritaları ve uydu görüntülerinden sayısal yükseklik modellerinin(SYM) oluşturulması. | Anlatım, Alıştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | SYM birincil türev haritalarının (yamaç eğimi, yamaç yönelimi) üretilmesi sınıflaması ve grafik oluşturma. | Anlatım, Alıştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | SYM ikinci türev haritalarının (yamaç eğrilikleri, topoğrafik nemlilik ve nehir aşındırma gücü indeks) üretilmesi sınıflaması ve grafik oluşturma., | Anlatım, Alıştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
7 | Sayısal yükseklik modelinden topografik enine kesit hazırlama | Anlatım, Alıştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Hidrolojik modelleme, havza ve drenaj ağı oluşturma | Anlatım, Alıştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Uzaktan algılama teknolojisi ve uydu görüntüleri genel özellikleri | Anlatım, Alıştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Uydu görüntüleri üzerinde, kontrollsüz sınıflama | Anlatım, Alıştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | Uydu görüntüleri üzerinde, kontrollü sınıflama | Anlatım, Alıştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | Uydu görüntüleri üzerinde band oranlamaları ve bazi indeks haritaların oluşturulması | Anlatım, Alıştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Üç boyutlu arazi modellemesi ve veri tabanı yapılandırması | Anlatım, Alıştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Sayısal arazi modellerine ilişkin sorgulama, analiz ve çıktı işlemleri | Anlatım, Alıştırma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |