JS413 Sayısal Arazi Sınıflamaları

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JS413
Ad Sayısal Arazi Sınıflamaları
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. TOLGA ÇAN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. TOLGA ÇAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Sayısal yükseklik modeli ve türev haritaları ile sayısal arazi modellerinin yapılandırılması

Dersin İçeriği

Sayısal yükseklik modeli ve türev haritalarının yardımı ile arazi modelleme altlık verilerinin hazırlanması

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sayısal yükseklik modeli ve türev haritalarının yardımı ile arazi modelleme altlık verilerinin hazırlar
ÖÇ02 Sayısal arazi modellerine ilişkin sorgulama, analiz ve çıktı işlemlerini gerçekleştirir
ÖÇ03 Üç boyutlu arazi modellemesi ve veri tabanı yapılandırması yapar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar. 3
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar. 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Girişimcilik, yenilikçilik konularıyla çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeolojik problemleri ve Mühendislik problemlerini tanır ve bunlara çözüm üretir. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki etik, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre, iş güvenliği konularında ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kayaçların oluşumunu, kayaç türlerini, mineralleri bilir. 2
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanarak harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Coğrafi Bilği Sistemleri ve Uzaktan Algılamanın temel kavramları Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Harita ve uydu görüntülerinde kullanılan projeksiyon sistemleri Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Sayısal arazi modellemelerinde kullanılan veri yapısı Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Sayısal kontur haritaları ve uydu görüntülerinden sayısal yükseklik modellerinin(SYM) oluşturulması. Anlatım, Alıştırma uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 SYM birincil türev haritalarının (yamaç eğimi, yamaç yönelimi) üretilmesi sınıflaması ve grafik oluşturma. Anlatım, Alıştırma uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
6 SYM ikinci türev haritalarının (yamaç eğrilikleri, topoğrafik nemlilik ve nehir aşındırma gücü indeks) üretilmesi sınıflaması ve grafik oluşturma., Anlatım, Alıştırma uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
7 Sayısal yükseklik modelinden topografik enine kesit hazırlama Anlatım, Alıştırma uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Hidrolojik modelleme, havza ve drenaj ağı oluşturma Anlatım, Alıştırma uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Uzaktan algılama teknolojisi ve uydu görüntüleri genel özellikleri Anlatım, Alıştırma uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Uydu görüntüleri üzerinde, kontrollsüz sınıflama Anlatım, Alıştırma uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
12 Uydu görüntüleri üzerinde, kontrollü sınıflama Anlatım, Alıştırma uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
13 Uydu görüntüleri üzerinde band oranlamaları ve bazi indeks haritaların oluşturulması Anlatım, Alıştırma uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
14 Üç boyutlu arazi modellemesi ve veri tabanı yapılandırması Anlatım, Alıştırma uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
15 Sayısal arazi modellerine ilişkin sorgulama, analiz ve çıktı işlemleri Anlatım, Alıştırma uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2022 09:16