Genel Bilgi
Kod | JS419 |
Ad | Güzergah Etüdü ve Tasarımı |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HAKAN GÜNEYLİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HAKAN GÜNEYLİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere çizgisel mühendislik projelerinde uygulanan yöntem ve standartları, bu tip uygulamalarda yapılan çalışma sistematiğini öğretmek.
Dersin İçeriği
Karayolu, demiryolu, enerji iletim hatları gibi yapıların güzergah çalışmaları.
Dersin Ön Koşulu
Jeo müh lisans eitimi aloyor olmak
Kaynaklar
Ders notları-1
Notlar
Ders notları-2
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çizgisel mühendislik projelerinin tanımlar. |
ÖÇ02 | Yol projelerinde yapılan etütleri kavrar. |
ÖÇ03 | Topografik verilerin güzergah seçiminde değerlendirilmesini öğrenir. |
ÖÇ04 | Jeolojik ve hidrolojik verilerin güzergah çalışmalarında değerlendirilmesi yapar. |
ÖÇ05 | Kurb çeşitleri, aliyman ve diğer yol elemanlarını öğrenir. |
ÖÇ06 | Sıfır poligonu çizer. |
ÖÇ07 | Kazı, dolgu ve destekleme çalışmalarını öğrenir. |
ÖÇ08 | Siyah kot, kırmızı kot, en ve boykesit çalışmaları yapar. |
ÖÇ09 | Çizgisel müh. projelerini planlar. |
ÖÇ10 | Güzergah çalışmalarında yapılması gereken jeoteknik çalışmaları öğrenir. |
ÖÇ11 | Çizgisel mühendislik projelerinde yer alan diğer disiplinlerle koordinasyonu öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar. | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar. | 1 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. | 1 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Girişimcilik, yenilikçilik konularıyla çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik problemleri ve Mühendislik problemlerini tanır ve bunlara çözüm üretir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre, iş güvenliği konularında ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kayaçların oluşumunu, kayaç türlerini, mineralleri bilir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanarak harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. | 1 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çizgisel mühendislik projelerinin tanımı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Çizgisel mühendislik projelerinin türleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Çizgisel mühendislik projelerinin önemi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Yol projelerinde yapılan etütler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Yol projelerinde yapılan jeoteknik etütler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Topografik verilerin güzergah seçiminde değerlendirilmesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Jeolojik ve hidrolojik verilerin güzergah çalışmalarında değerlendirilmesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kurb çeşitleri, aliyman ve diğer yol elemanları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Sıfır poligonu tarifi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Sıfır poligonu oluşturma | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Destekleme çalışmaları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Kazı ve dolgu çalışmaları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Siyah kot, kırmızı kot, en ve boykesit tanımlamaları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Siyah kot, kırmızı kot, en ve boykesit çalışmaları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |