JS419 Güzergah Etüdü ve Tasarımı

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JS419
Ad Güzergah Etüdü ve Tasarımı
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HAKAN GÜNEYLİ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. HAKAN GÜNEYLİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilere çizgisel mühendislik projelerinde uygulanan yöntem ve standartları, bu tip uygulamalarda yapılan çalışma sistematiğini öğretmek.

Dersin İçeriği

Karayolu, demiryolu, enerji iletim hatları gibi yapıların güzergah çalışmaları.

Dersin Ön Koşulu

Jeo müh lisans eitimi aloyor olmak

Kaynaklar

Ders notları-1

Notlar

Ders notları-2


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çizgisel mühendislik projelerinin tanımlar.
ÖÇ02 Yol projelerinde yapılan etütleri kavrar.
ÖÇ03 Topografik verilerin güzergah seçiminde değerlendirilmesini öğrenir.
ÖÇ04 Jeolojik ve hidrolojik verilerin güzergah çalışmalarında değerlendirilmesi yapar.
ÖÇ05 Kurb çeşitleri, aliyman ve diğer yol elemanlarını öğrenir.
ÖÇ06 Sıfır poligonu çizer.
ÖÇ07 Kazı, dolgu ve destekleme çalışmalarını öğrenir.
ÖÇ08 Siyah kot, kırmızı kot, en ve boykesit çalışmaları yapar.
ÖÇ09 Çizgisel müh. projelerini planlar.
ÖÇ10 Güzergah çalışmalarında yapılması gereken jeoteknik çalışmaları öğrenir.
ÖÇ11 Çizgisel mühendislik projelerinde yer alan diğer disiplinlerle koordinasyonu öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar. 2
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar. 1
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. 1
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. 1
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Girişimcilik, yenilikçilik konularıyla çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeolojik problemleri ve Mühendislik problemlerini tanır ve bunlara çözüm üretir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki etik, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre, iş güvenliği konularında ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kayaçların oluşumunu, kayaç türlerini, mineralleri bilir.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanarak harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. 1
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çizgisel mühendislik projelerinin tanımı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Çizgisel mühendislik projelerinin türleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Çizgisel mühendislik projelerinin önemi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Yol projelerinde yapılan etütler Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Yol projelerinde yapılan jeoteknik etütler Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Topografik verilerin güzergah seçiminde değerlendirilmesi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Jeolojik ve hidrolojik verilerin güzergah çalışmalarında değerlendirilmesi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kurb çeşitleri, aliyman ve diğer yol elemanları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Sıfır poligonu tarifi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Sıfır poligonu oluşturma Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Destekleme çalışmaları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Kazı ve dolgu çalışmaları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Siyah kot, kırmızı kot, en ve boykesit tanımlamaları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Siyah kot, kırmızı kot, en ve boykesit çalışmaları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 02.12.2022 09:22