Genel Bilgi
Kod | JS431 |
Ad | Paleocoğrafya ve Fosiller |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÜMİT ŞAFAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ÜMİT ŞAFAK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Makro ve mikro faunanın paleocografyadaki yeri ve yorumlanması amaclanır
Dersin İçeriği
Fosil ve Paleocografya ilişkisi
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Paleocoğrafya ve fosil ilişkisini öğrenir |
ÖÇ02 | Kayaçları gelişimi ve tarihçesi, Jeolojik yaşın saptanmasını öğrenir. |
ÖÇ03 | Tüm sistemlerdeki deniz ve kara olayları üzerine jeolojik olarak bilgi edinir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Girişimcilik, yenilikçilik konularıyla çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik problemleri ve Mühendislik problemlerini tanır ve bunlara çözüm üretir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre, iş güvenliği konularında ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kayaçların oluşumunu, kayaç türlerini, mineralleri bilir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanarak harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Güneş Sistemi, Güneşin Yere Etkisi, Ay ve Güneş Tutulmaları | Anlatım | |
2 | Hava Durumları, Hava Kütleleri ve Birbirine Yaklaşımları, Fırtınalar | Anlatım | |
3 | Okyanusların Etkinlikleri, Dalganın Oluşumu, Dalgalar ve Deniz Kabarması, Deniz Altı Dünyası, Kıta Sahanlığı, Mercan Gelişimi, Derin Okyanuslar, Hendekler, Okyanus Ortası Sırtı | Anlatım | |
4 | Okyanusların Etkinlikleri, Dalganın Oluşumu, Dalgalar ve Deniz Kabarması, Deniz Altı Dünyası, Kıta Sahanlığı, Mercan Gelişimi, Derin Okyanuslar, Hendekler, Okyanus Ortası Sırtı | Anlatım | |
5 | Karaların Biçimlenmesini Sağlayan Etmenler: Erozyon, Rüzgar Aşındırması, Kıyı Aşındırması, Yükselmiş ve Çöken Kıyı Çizgileri, Akarsu Aşındırması, Buzul Aşındırması | Anlatım | |
6 | Kayaçların Gelişim Tarihçesi, Jeolojik Yaş Saptanması, Jeolojik Zaman Çizelgesi | Anlatım | |
7 | Yaşamın İlk Evreleri, İlk oksijen, Kimyasal Zincirler, Okyanusta Yaşam, İlk Çağ Denizleri | Anlatım | |
8 | Ara Sınav | Sınav | |
9 | Prekambriyen denizleri ve canlı yaşamı, Kambriyen Denizleri: Büyük Nautiloidler, Büyük Salyangozlar, Trilobitler vs., Ordovisiyen Denizleri: Graptolitler, Nautiloidler | Anlatım | |
10 | Siluriyen Denizleri: Graptolitler, Crinoidler, İlk Balıklar, Devoniyen Deniz ve Kara Ekosistemi: Trilobitler, Brachiopodlar, Kemikli Balıklar, Kırkayaklar, İlk Kara Bitkileri, Karbonifer Deniz ve Kara Ekosistemi: Mercanlar, Brakiyopodlar, Crinoidler, İlk Kanatlı Böcekler ve Sürüngenler, İlk Kurbağagiller, İlk Omurgalılar, Kara Bitkileri | Anlatım | |
11 | Karaya İlerleyiş ve Yaşamda Karaya Sahip Olma Devri: Permiyen Deniz ve Kara Ekosistemi: Ot ve Et Yiyen Büyük Sürüngenler, Dev sinekler, İlk Ağaçlar: Sigillaria, Lepidodendron, Triyas Ekosistemi: Çok İlkel Dinazorlar, Balıklar, Kurbağagiller, Kıta kaymaları ve Ayrılmaları | Anlatım | |
12 | Jura Ekosistemi: Gelişmiş Pullu Balıklar ve Dinazorlar, Jura Paleocoğrafyası | Anlatım | |
13 | Kretase Paleocoğrafyası, Tetis Denizinin Durumu, Kara ve Deniz Kaplumbağaları, Dinazorlar, Modern Kemikli Balıklar | Anlatım | |
14 | Sürüngenlerin Yerini Alan Memeliler Çağı Paleosen Paleocoğrafyası ve Yaşamı Et Yiyici Gruplar, Atın Atası, Eosen Paleocoğrafyası ve Yaşamı Gergedan atası, Çok boynuzlu ot yiyiciler, İlk Yarasalar, Oligosen Paleocoğrafyası ve Yaşamı Filin Atası, Et yiyici grupların gelişimi, Miyosen Paleocoğrafyası ve Yaşamı Kıtasal kaymalar ile Avustralyanın izole kalması ve Avustralya keseli gruplarının ortaya çıkışı, Mastodon grupların görünümü, Pliyosen Paleocoğrafyası ve Yaşamı İlk insanların rakibi memelilerin çoğalması, çeşitliliği, Pleyistosen Paleocoğrafyası ve Yaşamı Buzul Çağı, Memelilerin dağılması ve değişimi, kıtalar arası göçü, Tahripkar ilk insan etkisi ile bir kısım memelilerin yokoluşu, Oligosen sonunda başlayan ilkel kafatasından ilk modern insan Homosapiensin çıkış evrimi | Anlatım | |
15 | Sürüngenlerin Yerini Alan Memeliler Çağı Paleosen Paleocoğrafyası ve Yaşamı Et Yiyici Gruplar, Atın Atası, Eosen Paleocoğrafyası ve Yaşamı Gergedan atası, Çok boynuzlu ot yiyiciler, İlk Yarasalar, Oligosen Paleocoğrafyası ve Yaşamı Filin Atası, Et yiyici grupların gelişimi, Miyosen Paleocoğrafyası ve Yaşamı Kıtasal kaymalar ile Avustralyanın izole kalması ve Avustralya keseli gruplarının ortaya çıkışı, Mastodon grupların görünümü, Pliyosen Paleocoğrafyası ve Yaşamı İlk insanların rakibi memelilerin çoğalması, çeşitliliği, Pleyistosen Paleocoğrafyası ve Yaşamı Buzul Çağı, Memelilerin dağılması ve değişimi, kıtalar arası göçü, Tahripkar ilk insan etkisi ile bir kısım memelilerin yokoluşu, Oligosen sonunda başlayan ilkel kafatasından ilk modern insan Homosapiensin çıkış evrimi | Anlatım | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |