JS435 Jeokronolojinin Temel İlkeleri

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JS435
Ad Jeokronolojinin Temel İlkeleri
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. FATİH KARAOĞLAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Doç. Dr. FATİH KARAOĞLAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

İzotop jeokimyasına bağlı jeokronolojik yöntemler ve yorumlanması

Dersin İçeriği

Tanıtım, radyometrik yaş tayini yöntemlerine genel bakış, yüksek ve düşük sıcaklık termokronoloji yöntemleri, U-Pb, Sm-Nd, Rb-Sr, Re-Os, Ar-Ar, K-Ar, Fizyon İzi, U-Yh/He yöntemlerin temelleri ve örnek olaylar

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Peter W. Reiners, Richard W. Carlson, Paul R. Renne, Kari M. Cooper, Darryl E. Granger, Noah M. McLean, Blair Schoene, 2017. Geochronology and Thermochronology. John Wiley & Sons Ltd. ISBN:9781118455852 Dickin, A.P. 2005. Radiogenic Isotope Geology, 2nd Edition: Cambridge University Press.

Notlar

Peter W. Reiners, Richard W. Carlson, Paul R. Renne, Kari M. Cooper, Darryl E. Granger, Noah M. McLean, Blair Schoene, 2017. Geochronology and Thermochronology. John Wiley & Sons Ltd. ISBN:9781118455852


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dünyamızın katı kabuğunun evrimini anlamada Jeokronolojinin nasıl kullanılacağını tartışır.
ÖÇ02 Jeokronolojinin temel formullerini öğrenir
ÖÇ03 U-Pb jeokronolojisi ve yüksek sıcaklık termokronolojisi yöntemlerini anlar.
ÖÇ04 Soğuma ve kapanma sıcaklığı kavramını öğrenir
ÖÇ05 Düşük sıcaklık termokronolojisini öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar. 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Girişimcilik, yenilikçilik konularıyla çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeolojik problemleri ve Mühendislik problemlerini tanır ve bunlara çözüm üretir. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki etik, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre, iş güvenliği konularında ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kayaçların oluşumunu, kayaç türlerini, mineralleri bilir.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanarak harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanıtım ve tanımlar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Radyoaktif sistematik, bozunma, radyoaktif bozunma çeşitleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Jeolojide tarihlendirme türleri ve radyoaktif tarihlendirme yöntemleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Yüksek ve Düşük Sıcaklık termokronoloji yöntemlerine genel bakış Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 U-Pb yöntemi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Sm-Nd yöntemi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Re-Os yöntemi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 Rb-Sr yöntemi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Ar-Ar, K-Ar yöntemlerii (Mineral, Tüm kaya) Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Fizyon İzi yöntemi (apatit, zirkon) Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 U-Th/He yöntemi (apatit, zirkon) Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Örnek olayların incelenmesi-1 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Örnek olayların incelenmesi-2 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Örnek olayların incelenmesi-3 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü (Saat) 50
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,00
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 19.11.2022 12:14