MIM238 Eskiz Teknikleri

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MIM238
Ad Eskiz Teknikleri
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. TOLGA UZUN


Dersin Amacı

Eskiz teknikleriyle tasarım düşünme yeteneğini arttırmak.

Dersin İçeriği

El-göz-beyin koordinasyonu ile tasarımcı düşünme konusunda bilgi ve beceri kazandıracak pratikler

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Laseau, P. Graphic thinking for Architects Crowe, N., Laseau P., Visual Notes for Architects and Designers,2011 Bahamon, A., Sketch Houses,Loft Publications, 2008. Farrelly L., Mimarlıkta Sunum Teknikleri,Literatür,2012. Piyasene, S, Philip B., Haydi Çiz, Beta Yayınları,2012. Hobbs, J.,Sketch Your World, Apple,2014. İnceoğlu, N., Eskizler Çizerek Düşünme Düşünerek Çizme,Nemli Yayıncılık, 2012.

Notlar

Ching,J.,K., Architectural Graphics, Fourth Edition,2002. Belardi, P., Why Architects Still Draw, MIT Press, 2014.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çeşitli kalemlerle el pratiği yapar.
ÖÇ02 Perspektif ve denge kurma becerisini oluşturur.
ÖÇ03 Bir fikri çizim ile ortaya çıkarır.
ÖÇ04 Düşünce, izlenim ve algıyı görselleştirir.
ÖÇ05 Kentsel açık alan çizimleri ile görsel hafızayı ve anlatım tekniğini geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimari teknik çizim ve sunum yapabilme, dijital teknolojileri kullanma, üç boyutlu model yapma, tasarım fikrini uygun yöntemlerle ifade edebilme ve görsel iletişim tekniklerini kullanır. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yapı elemanları, yapı bileşenleri ve yapı malzemelerinin kullanımını anlama, eleman, bileşen ve malzeme ölçeğinde özelliklerini yorumlama, tasarımda uygun olanını seçme, uygulamada bir araya gelişlerinin temel ilkelerini anlar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Düşey ve yatay sirkülasyon elemanları, tesisat, altyapı, iletişim, güvenlik ve yangın sistemlerinden oluşan servis sitemlerinin temel ilkelerini açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütme, teknik döküman hazırlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarımda işlev biçim ilişkisinde çevre, insan, kültür gibi unsurların etkisini anlar, yorumlar, kavramlarla açıklar, mimari ilkeleri bina, iç mekan, yapı yakın çevresi ve kentsel tasarım düzeyinde kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler, yönetmelikler vb.) geliştirir, değerlendirme ve uygular. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çevresel sistemlerin tasarımında aydınlatma, akustik, yalıtım, iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerini açıklar, değerlendirir ve çözümler.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Strüktürlerin düşey ve yanal yükler karşısında davranış ilkelerini anlar, çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimlerini açıklama ve taşıyıcı sistem uygulamalarını yorumlama, uygun taşıyıcı sistemi seçer ve kullanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sürdürülebilirliğin mimari tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasında ilkeleri anlar ve kullanır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mimarlık alanında veri araçlarından, örnek uygulamalardan veri toplama, değerlendirme, tanımlar, karşılaştırır, sentezleyerek öneri geliştirir.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarihi çevreyi tanımlama, tarihi yapıları ve anıtları belgeleme ve restorasyon projelerini hazırlar, gerekli teknikleri uygular. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yapı üretim sürecinde; yapı metrajının çıkartılması, yapı maliyeti tahmini ve iş programı ile ilişkilendirilerek yapı maliyetini belirler, mesleki çalışmalar-uygulamalar yapılırken tarafların menfaatlerini koruyabilecek belgeler hazırlar (İhale, sözleşme vb.).
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenme gereksinimlerini belirleme, kaynak araştırması yapma, bilgiye ulaşma ve veri tabanlarını kullanır, yaşam boyu öğrenme motivasyonuyla mesleki, kültürel ve sanatsal gelişimini sağlar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç oluşturma ve tasarım verilerinin sürdürülebilir kullanımını sağlar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlıkta etik değerleri anlama, toplum yararına, tarihe ve kültüre saygılı, doğaya karşı mesleki ve insani bakımdan sorumluluğunu anlar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimari tasarım ve planlama süreçlerinde insani, toplumsal, çevresel koşulların etkisini anlamak için veri toplar, değerlendirir ve yorumlar.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Serbest ele giriş,eskiz teknikleri hakkında bilgilendirme Kaynak kitap Okuma / Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 eskiz teknikleri1 Kaynak kitap Okuma / Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 eskiz teknikleri2 Kaynak kitap Okuma / Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 eskiz teknikleri 3 Kaynak kitap Okuma / Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 eskiz teknikler i4 Kaynak kitap Okuma / Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 El-göz-beyin kooridnasyonu egzersizleri Kaynak kitap Okuma / Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Çizgiyi okuma ve tartışma Kaynak kitap Okuma / Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Bireysel Çalışma/Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Renk ile çalışmak Kaynak kitap Okuma / Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Eskizler ve diyagramlar Kaynak kitap Okuma / Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Hayal gücü ve yaratıcılık konu anlatım ı/ uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Renkli eskziler Kaynak kitap Okuma / Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Dış mekanda eskizler Kaynak kitap Okuma / Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Dış mekanda eskizler dar açı Kaynak kitap Okuma / Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Dış mekanda eskizler geniş açı Kaynak kitap Okuma / Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynak kitap Okuma / Uygulama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Bireysel Çalışma / Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS