Genel Bilgi
Kod | JZ406 |
Ad | Endüstriyel Hammaddeler |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUSTAFA AKYILDIZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MUSTAFA AKYILDIZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Endüstriyel hammaddelerin jeolojik, mineralojik özelliklerinin tanıtılması, Endüstride kullanım yerlerinin ve özelliklerinin bilinmesi, Türkiyedeki endüstriyel hammadde yataklarının bilinmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Tanım, Sınıflandırılması, Endüstriyel Hammaddelerin Oluşumu, Aranması, Endüstriyel hammaddelerin kullanım yerleri, özellikleri ve Türkiye ve dünyadaki konumları
Dersin Ön Koşulu
ÖnKoşul yoktur
Kaynaklar
Endüstriyel Hammaddeler Prof.Dr Sedat TEMUR
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Endüstriyel hammaddeleri tanır. |
ÖÇ02 | Kullanıldığı alanlardaki istenilen özellikleri öğrenir |
ÖÇ03 | Ülke ve dünya ekonomisindeki durumunu bilir |
ÖÇ04 | Kil ve türlerini bilir. |
ÖÇ05 | Endüstriyel hammaddelerin ülkemizdeki konumlarını bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar. | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Girişimcilik, yenilikçilik konularıyla çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik problemleri ve Mühendislik problemlerini tanır ve bunlara çözüm üretir. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre, iş güvenliği konularında ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kayaçların oluşumunu, kayaç türlerini, mineralleri bilir. | 5 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 1 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanarak harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanım, Sınıflandırılması, Endüstriyel Hammaddelerin Oluşumu, Aranması | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Alunit, ; Asbest, Asfaltlı kum, Aşındırıcılar, Baritin oluşumu, mineralleri, Kullanım alanları, Türkiye ve Dünyadaki durumları, rezervleri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Bazalt ve diyabaz, bentonit, berilyum, bitimlü şeyl , Bor minerallerinin oluşumu, Fosfat mineralleri, Kullanım alanları,Türkiyede ve Dünyadaki durumları rezervleri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Diyatomit, elmas, Evaporitler, Feldispat, Fluorit oluşumu, mineralleri, Kullanım alanları, Türkiyede ve Dünyadaki durumları rezervleri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Grafit, Granat, Granit , Jips ve Anhidrit oluşumu, mineralleri, Kullanım alanları, Türkiyede ve Dünyadaki durumları rezervleri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
6 | Karbondiyoksit, Kaya Tuzu oluşumu, Kil mineralleri mineralleri, Tuğla ve kiremit toprakları oluşumu Kullanım alanları, Türkiyede ve Dünyadaki durumları rezervleri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | Kireçtaşı ve dolomit, Kömür, Kristal kalsit, Kristal kuvars, Kriyolit oluşumu, mineralleri, Kullanım alanları, Türkiyede ve Dünyadaki durumları rezervleri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Kum-çakıl , Kumtaşları ve kuvarsit oluşumu, , Kullanım alanları, Türkiyede ve Dünyadaki durumları rezervleri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
10 | Kükürt, Disten, sillimanit, Liytum Mineralleri ,Lösit, Magnezit oluşumu, mineralleri, Kullanım alanları, Türkiyede ve Dünyadaki durumları rezervleri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
11 | Marn, mermer oluşumu, Mika mineralleri, Kullanım alanları, Türkiyede ve Dünyadaki durumları rezervleri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
12 | Nadir toprak elementleri, Nefelin, Olivin, Perlit, Pirit, Pomza oluşumu, mineralleri, Kullanım alanları, Türkiyede ve Dünyadaki durumları rezervleri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Potas tuzları, Profillit, Sepiyolit, Sleyt, Soda, Sodyum Sülfat oluşumu, mineralleri, Kullanım alanları, Türkiyede ve Dünyadaki durumları rezervleri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
14 | Sölestin, Süs taşları, Şeyl, Talk, Tras, Tüfler, Vollastonit Zeolit oluşumu, mineralleri, Kullanım alanları, Türkiyede ve Dünyadaki durumları rezervleri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
15 | Final | Sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |