JS410 Uygulamalı Jeokimya

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JS410
Ad Uygulamalı Jeokimya
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MUSTAFA AKYILDIZ


Dersin Amacı

Maden aramalarına ve çevre kirliliklerine yönelik; Jeokimyasal Prospeksiyonu planlayabilen. jeokimyasal verileri kullanabilmesi ve yorumlamaları amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Jeokimyasal Çevre, Birincil Jeokimyasal dağılım, İkincil Jeokimyasal dağılım, Aletsel analiz yönteleri, Örnekleme yöntemleri, İstatistiksel testler, anomali değerlerinin tesbiti

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Jeokimya

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Jeokimyasal analiz sonuçlarını yorumlar,
ÖÇ02 Maden yatakları için hedef bölgeri saptar,
ÖÇ03 Maden aramalarında jeokimyasal prospeksiyonu planlar ve sonuçlandırır.
ÖÇ04 Analiz yöntemlerini bilir
ÖÇ05 Anamoli, Eşikdeğer kavramlarını hesaplar ve bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar. 2
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar. 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Girişimcilik, yenilikçilik konularıyla çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeolojik problemleri ve Mühendislik problemlerini tanır ve bunlara çözüm üretir. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki etik, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre, iş güvenliği konularında ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kayaçların oluşumunu, kayaç türlerini, mineralleri bilir.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanarak harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, temel kavramlar Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Jeokimyasal Çevre, Jeokimyasal hareketlilik, Jeokimyasal anomali kavramı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Birincil Jeokimyasal dağılım(Difüzyon ve Sızıntı Yoluyla birincil dağılım) Karşılaştırılmaları, Birincil Jeokimyasal dağılımda Zonlanma , Birincil dağılımın jeokimyada kullanılması ve örnekler Okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 İkincil Jeokimyasal dağılım, Yüzeysel bozunma, İkincil dağılımı oluşturan etkenler Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 İkincil dağılım çeşitleri İkincil dağılımın Jeokimyada kullanılması , örnekler Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Ağır metaller, kaynakları, elementlerin Bünyeye alınması, Maden atık suları, Tarımsal kirleticiler, endüstriyel kirleticiler Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Aletsel analiz yöntemleri( AAS, XRF, XRD, ICP,vb) Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Aletsel analiz yöntemleri( AAS, XRF, XRD, ICP,vb) Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Örnek alımında dikkat edilmesi gereken kurallar, Jeokimyasal verilerin değerlendirilmesi Okuma
11 Uygulama ( Örnekleme yapılması ,), Okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Uygulama ( Örnekleme yapılması ,), Okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Uygulama ( Örnekleme yapılması ) Okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 İstatistiksel testler, anomali değerlerinin tesbiti, regresyon analizi, korelasyon analizi, Okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Sonuçların değerlendirilmesi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü (Saat) 50
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,00
AKTS 2 AKTS