JS436 Heyelanlar ve Şev Stabilitesi

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JS436
Ad Heyelanlar ve Şev Stabilitesi
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. TOLGA ÇAN


Dersin Amacı

Şev stabilitesi değerlendirmelerinde ve heyelanlar konusunda temel jeoteknik ve jeolojik kavramların öğretilmesi

Dersin İçeriği

Şev stabilitesi değerlendirmelerinde ve heyelanlar konusunda temel jeoteknik ve jeolojik kavramlar

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Heyelanların hareketin tipi, hızı ve malzemenin cinsine göre sınıflandırabilir
ÖÇ02 Şev stabilitesi değerlendirmelerinde malzemelerin fiziksel ve mekanik parametreleri belirler
ÖÇ03 Şev stabilitesi yöntemlerini kullanır
ÖÇ04 Bilgisayar programları ile şev modelleme yapabilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar. 4
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar. 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Girişimcilik, yenilikçilik konularıyla çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeolojik problemleri ve Mühendislik problemlerini tanır ve bunlara çözüm üretir. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki etik, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre, iş güvenliği konularında ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kayaçların oluşumunu, kayaç türlerini, mineralleri bilir. 2
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanarak harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Heyelanların hareketin tipi, hızı ve malzemenin cinsine göre sınıflandırılması. Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Heyelanlar ve şev yenilmelerinin nedenleri. Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Şev stabilitesi değerlendirmelerinde gerekli temel parametreler (fiziksel özellikler). Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Şev stabilitesi değerlendirmelerinde gerekli temel parametreler (mekanik özellikler). Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Kaya ve zeminlerde yaygın olarak kullanılan yenilme kriterleri. Anlatım, Alıştırma uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım
6 Şev stabilitesi hesaplamalarında kullanılan yöntemler Anlatım, Alıştırma uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
7 Sonsuz şevlerin stabilitesi Anlatım, Alıştırma uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Limit denge yöntemleri ve isveç dilim yöntemi Anlatım, Alıştırma uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Bishop ve Genelleştirilmiş dilim yöntemi Anlatım, Alıştırma uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Basit şev stabilitesi modellerinin elle çözümü Anlatım, Alıştırma uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Şev stabilitesi modellerinin bilgisayar programları ile çözümü Anlatım, Alıştırma uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
13 Stabilite analizlerinde hassasiyet analizleri Anlatım, Alıştırma uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
14 Dinamik yükler etkisi altında stabilite analizleri. Anlatım, Alıştırma uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
15 Şevlerin stabilizasyonu. Anlatım, Alıştırma uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS