SRT101 Temel Sanat Eğitimi I

5 AKTS - 3-2 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SRT101
Ad Temel Sanat Eğitimi I
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ÖZLEM USLU


Dersin Amacı

Temel sanat öğelerinin kavranması ve bu bilgilerin uygulamalı olarak deneyimlenmesi temel sanat eğitimi dersinin amacını oluşturur. Ders ayrıca öğrencinin sanat ve tasarım alanlarına dair genel bir vizyon ve bakışaçısı geliştirmesini hedeflemektedir.

Dersin İçeriği

Temel Sanat Eğitimi 1; nokta, çizgi, ışık, form konularını temel almaktadır. Ders, bu konular kapsamında içeriksel ve biçimsel uygulamaları içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

GÖKAYDIN, nevide. (2002) Temel Sanat Eğitimi. M.E.B yayınları ISBN : 975-11-2191-4)Ankara.

Notlar

MAY, Rollo.( 2003). Yaratma Cesareti (çeviren: Alper Oysal) Metis Yayınları. ISBN 975-342-190-7. , İstanbul, ÖZTUNA, H.Yakup. (2008). Görsel İletişimde Temel Tasarım. Tibyan Yayıncılık. ISBN: 978-9944-172-15-8. İstanbul.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Plastik sanatların temel ögeleri olan ışık, gölge, çizgi, nokta, leke, doku ve rengi tanır
ÖÇ02 Doğadan bulduğu nesne üzerinde ışık gölgeyi kullanır. Canlı cansız model ile çizgi, nokta, leke elemanlarını yorumlar.
ÖÇ03 Canlı cansız model ile çizgi, nokta, leke elemanlarını yorumlar.
ÖÇ04 Doğal yapay dokuları araştırır.
ÖÇ05 Plastik sanatların temel ilkeleri olan denge, ritm, zıtlık ve perspektifi tanıyabilecektir.
ÖÇ06 Uygulamalı olarak denge ve ritm kavramını geliştirir.
ÖÇ07 Zıtlık kavramı ile kendi çalışmalarını yorumlar.
ÖÇ08 Renk bilgisini geliştirir
ÖÇ09 Renk kontrastlarını örnekler ve doğal nesneler üzerinden inceleyerek yapacağı çalışmalarda etkili kullanım becerisini gösterir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Zamanı verimli ve planlı kullanır
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin içeriği, genel işleyişi hakkında bilgilendirme ve tanışma. Çizgi çalışmaları. Konuyla ilgili araştırma yapmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
2 Işıgın Tanımı. Gorsel anlatım ögesi olarak Işık. Dogada Isık-Sanatda Işık. Kişisel yorum çalışmaları; Yüzey Değerlendirmesi/Proje Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
3 Nokta, Noktanın tanımı. Görsel anlatım ögesi olarak Nokta. Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
4 Çizgi,Çizginin tanımı,Görsel anlatımda çizginin etkileri. Kişisel yorum çalışmaları; Yüzey Değerlendirmesi/Proje Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
5 Çizgi turleri ve ilişkileri. Dogada ve sanatta Çizgi. Kişisel yorum çalışmaları; Yüzey Değerlendirmesi/ Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
6 Renk, rengin tanımı. Görsel anlatım ögesi olarak renk. Renk Renk kontrastları. Renk psikolojisi. Kişisel yorum çalışmaları; Yüzey Değerlendirmesi / Proje Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
7 Görsel anlatım ögesi olarak renk. Renk Renk kontrastları. Renk psikolojisi. Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
8 ARA SINAV Examination of the sample images. Preparation of drawing tools and supplies. Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Işık(Açık-Koyu) Konusu ve konu anlatımı Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
10 Açık-Koyu Renk Kontrastı. Kişisel yorum çalışmaları; Yüzey Değerlendirmesi / Proje Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
11 Sıcak- soğuk renk kontrastı. Kişisel yorum çalışmaları; Yüzey Değerlendirmesi/Proje 1 Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
12 Sıcak- soğuk renk kontrastı. Kişisel yorum çalışmaları; Yüzey Değerlendirmesi/Proje 2 Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
13 Tamamlayıcı (Komplementer) renk kontrast. Uygulama çalışmaları. Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
14 Perspektif. Çizgi perspektifi. Renk Perspektifi. Işık-Gölge. Kişisel yorum çalışmaları; Yüzey Değerlendirmesi / Proje Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
15 Sanatta leke. Kişisel yorum çalışmaları; Yüzey Değerlendirmesi/Proje Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
16 FİNAL SINAVI HAFTASI /Proje ve uygulamaların değerlendirilmesi Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 FİNAL SINAVI HAFTASI /Proje ve uygulamaların değerlendirilmesi Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 118
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,72
AKTS 5 AKTS