SRT143 Uygarlık ve Sanat Tarihi

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SRT143
Ad Uygarlık ve Sanat Tarihi
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğretmen CUMALI ASLANTÜRK


Dersin Amacı

Öğrenciler uygarlıkların kaynaklarını, uygarlıkların inanç, düşünce, sanat, kurumlar ve değerlerinin doğup gelişmesini, birbirinden ayıran temel özellikleri, benzer yönleri bilir günümüzdeki yansımaları hakkında açıklama yapar.

Dersin İçeriği

İnsanlığın tarihsel süreklilikte bir kuşaktan bir diğerine yapıp-etmeler bütünü olarak uygarlık ve Sanat sürecini oluşturan toplumsal kültürel ve siyasi gelişmelerigenel bir çerçeveyle ele almaktır.

Dersin Ön Koşulu

Önkoşulsuz

Kaynaklar

ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINLARI-UYGARLIK TARİHİ ,2007 TÜBİTAK,EKREM AKURGAL-ANADOLU KÜLTÜR TARİHİ , 2000 TC KÜLTÜR BAKANLIĞI,KÜLTÜREL ANTROPOLOJİ-MAHMUT TEZCAN,1991 BİLİM VE SANAT,

Notlar

Sanat ve arkeoloji dergileri, belgesel.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Uygarlıkların ve uygarlık tarihinin kaynaklarını bilir.
ÖÇ02 Uygarlıkların karşılaştırmasını yapar uygarlıkların tarihteki rolünü ve gelecekteki konumunu değerlendirir
ÖÇ03 Uygarlıklarla ilgili güncel tartışmaları izleyip değerlendirebilecek potansiyel kazanır.
ÖÇ04 Dünya ülkelerinin uygarlığa yaptıkları katkıları bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Zamanı verimli ve planlı kullanır
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Evren ,Dünya ve Canlıların Oluşumu Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Tarih Öncesi Çağlar Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Eski Mezopotamya Tarihi Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Eski Mezopotamya Tarihi ve Sanatı Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Eski Mısır Tarihi ve Sanatı Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
6 Eski Anadolu Uygarlıkları ve Sanatı Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Eskii Yunan Tarihi ve Sanatı Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Roma Tarihi ve Uygarlığı Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Ortaçağ Tarihi Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Ortaçağ Tarihi ve Sanatı(5.15. Yüzyıl Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Doğu Roma(Bizans)Tarihi ve Sanatı Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Rönesans Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Aydınlanma Çağı dönemi ve Sanat(18. Yüzyıl) Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 20.Yüzyıldan 21.Yüzyıla Modern Savaşlar ,Barış ve Küreselleşme Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 20.Yüzyıldan 21.Yüzyıla Modern Sanat,Savaşlar ,Barış ve Küreselleşme Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynak Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS