SRS221 Seramik Pazarlama

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SRS221
Ad Seramik Pazarlama
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MEHMET CİHAN YAVUZ


Dersin Amacı

Dersin amacı, öğrencilerin pazarlama bilgi ve becerilerini geliştirmek ve karşılaşılan pazarlama fırsat ve problemlerini değerlendirerek en uygun pazarlama kararlarını almalarında yol göstermektir.

Dersin İçeriği

Bu ders seramik sektörü ile ilişkili olarak pazarlamanın tanımı, stratejik pazarlama planı, pazarlama çevresi, pazar bölümlendirmesi, pazar hedefleme ve konumlandırma, pazarlama araştırması, örgütsel pazarlar ve tüketici davranışları konularını içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Torlak, Ömer ve Özmen, Müjdat (2013), Pazarlama İlkeleri, Anadolu Üniversitesi

Notlar

Öğretim elemanı ders sunuları ve notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Seramik Pazarlama fonksiyonunu ve temel kavramları hatırlar
ÖÇ02 Seramik pazarlama kararlarını etkileyebilecek çevresel faktörleri belirler, stratejik pazarlama planı geliştirir ve uygular
ÖÇ03 Pazarlama araştırması tekniklerini hatırlar ve uygular
ÖÇ04 Tüketici davranışları, karar verme mekanizmaları ve satın alma kararlarını etkileyen faktörleri hatırlar
ÖÇ05 Endüstriyel seramik pazarlarının özelliklerini listeler ve endüstriyel satın alma davranışının özelliklerini hatırlar
ÖÇ06 Etkin pazar bölümlemesinin esasları ve aşamalarını hatırlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Zamanı verimli ve planlı kullanır
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Seramik Pazarlamanın Tanımı ve Gelişimi Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması ve webten ön araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Seramik Sektöründe Pazarlama Fonksiyonu ve Önemi Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması ve webten ön araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Stratejik Planlama: Pazarlama Planı Geliştirme ve Uygulaması-1 Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması ve webten ön araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Stratejik Planlama: Pazarlama Planı Geliştirme ve Uygulaması-2 Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması ve webten ön araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Pazarlama Çevresi Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması ve webten ön araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Seramik Pazarlama Çevresi Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması ve webten ön araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Pazarlama Araştırması Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması ve webten ön araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Kaynak kitap ve ders notlarının okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Tüketici Davranışları ve Karar Verme Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması ve webten ön araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Seramik Sektöründe Tüketici Davranışları ve Karar Verme Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması ve webten ön araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Endüstriyel Pazarlar Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması ve webten ön araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Endüstriyel Seramik Pazarları ve Satın Alma Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması ve webten ön araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Pazar Hedeflemesi Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması ve webten ön araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Seramik Sektöründe Pazar Hedeflemesi Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması ve webten ön araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Pazarlamada Stratejik Kontrol Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması ve webten ön araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavı Kaynak kitap ve ders notlarının okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavı Kaynak kitap ve ders notlarının okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 13 13
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS