SRT201 Çamur Tornasında Şekillendirme

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SRT201
Ad Çamur Tornasında Şekillendirme
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. FİLİZ YILDIZ


Dersin Amacı

Çamur tornasını kullanarak günümüz sanat anlayışına uygun seramik ürünler yaratmak.

Dersin İçeriği

Öğrencilere seramik tornası, çamurun özellikleri ve tornada çalışma prensipleri hakkında bilgi vermek.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

COOPER Emmanuel, Seramik ve Çömlekçilik, Ankara, 1978

Notlar

COSENTINO Peter, Pottery Technıgues, London, 1996. BIRKS Tony, The Complete Potters’s Companion, 1993.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Seramik tornasını, çamurun özelliklerini ve tornada çalışma prensiplerini deneyerek uygular
ÖÇ02 Farklı formları şekillendirir
ÖÇ03 Kulp, kapak, emzik ve ayak çalışmalarını uygular
ÖÇ04 Öğrencinin gerçekleştirdiği çalışmalar tamamlandığında değerlendirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Zamanı verimli ve planlı kullanır
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çamur tornasının tanıtılması, Tornada kullanılan çamur bünyelerin tanıtılması. Tornada kullanılan yardımcı aletlerin ve işlevlerinin tanıtılması, Çamur yoğurma yöntemlerinin anlatımı, Tornada şekillendirme yönteminde merkeze getirme, içini oyma, çeki verme ve silindir yapımının pratikte gösterilmesi, Çamurun yoğurularak havasının alınması. Sanatçı araştırması, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
2 Tornada çamuru merkeze getirme, içini oyma ve çeki verme çalışmaları. 1 Çamurun yoğurularak havasının alınması. Sanatçı araştırması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
3 Tornada çamuru merkeze getirme, içini oyma ve çeki verme çalışmaları. 2 Çamurun yoğurularak havasının alınması. Sanatçı araştırması, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
4 Tornada çamuru merkeze getirme, içini oyma ve çeki verme çalışmaları. 3 Çamurun yoğurularak havasının alınması. Sanatçı araştırması, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
5 Tornada çamuru merkeze getirme, içini oyma ve çeki verme çalışmaları 4 Çamurun yoğurularak havasının alınması. Sanatçı araştırması, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
6 Tornada belirli miktardaki çamurdan aynı büyüklük ve kalınlıkta silindir şekillendirme. Tamamlanmış ürünler üzerinde tartışma 1 Çamurun yoğurularak havasının alınması. Sanatçı araştırması, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
7 Tornada belirli miktardaki çamurdan aynı büyüklük ve kalınlıkta silindir şekillendirme. Tamamlanmış ürünler üzerinde tartışma 2 Çamurun yoğurularak havasının alınması. Sanatçı araştırması, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Ödev, Proje / Tasarım
9 Tornada şekillendirilmiş birimlerden oluşturulacak özgün form ve yüzey tasarımı için eskizlerin değerlendirilmesi ve uygulama süreci. 1 Çamurun yoğurularak havasının alınması. Sanatçı araştırması, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
10 Tornada şekillendirilmiş birimlerden oluşturulacak özgün form ve yüzey tasarımı için eskizlerin değerlendirilmesi. 2 Çamurun yoğurularak havasının alınması. Sanatçı araştırması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
11 Tornada şekillendirilmiş birimlerden oluşturulacak özgün form ve yüzey tasarımı için eskizlerin değerlendirilmesi. 3 Çamurun yoğurularak havasının alınması. Sanatçı araştırması, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
12 Kurgu ve düzenlemesi tamamlanmış ürünler üzerinde tartışma. Çamurun yoğurularak havasının alınması. Sanatçı araştırması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
13 Dekor uygulama, çalışmayı kurutmaya bırakma, Astar hazırlama ve astarlama, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
14 Kuruyan çalışmaların fırına yerleştirilmesi ve bisküvi fırınının yakılması. Fırın yükleme ve yakma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
15 Bisküvi pişirimi yapılan sürünlere sır uygulanması ve sır fırının yakılması. Sır hazırlama ve sırlama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS