SRT266 Fotograf Teknikleri 2

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SRT266
Ad Fotograf Teknikleri 2
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. SIRRI KÜÇÜKARSLAN


Dersin Amacı

Fotoğraf alanı hakkında bilgi verebilme.Fotoğraf alanı içindeki farklı teknikler hakkında bilgi verebilme.Işıklı boyama,röprödüksüyon gibi tekniklerin fotoğraf alanı içinde değişik uygulamaları ile nasıl yer alabileceğini gösterebilme.

Dersin İçeriği

Fotoğraf alanı içinde farklı teknik uygulamalar

Dersin Ön Koşulu

Temel Fotoğraf Eğitimi Dersini almış olmak

Kaynaklar

Anadolu Üniversitesi Temel Fotoğrafçılık kitabı

Notlar

İnternet videoları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Işıklı boyama tekniğini tanımlar
ÖÇ02 Işıklı boyama tekniğine ilişkin ışık kullanır
ÖÇ03 Işıklı boyama konusuna ilişkin, sanatçıların çektikleri fotoğrafları analiz eder
ÖÇ04 Fotoğraf makinesini ışıksız ortamda kullanır
ÖÇ05 Bir fotoğraftan yola çıkarak, röprödüksiyon yapabilme becerisi kazanır
ÖÇ06 Farklı tekniklerde çalışan fotoğraf sanatçıları hakkında bilgi edinir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Zamanı verimli ve planlı kullanır
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bahar döneminde işlenecek konular hakkında bilgilendirme Geçmiş dönem işlenen konuları gözden geçiriniz Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Işıklı boyama konusunun anlatılması Işıkla boyama tekniğinin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
3 Işıklı boyama konusunun uygulamalı olarak gösterilmesi Işıklama boyama tekniğinin kullanım alanlarını araştırınız Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
4 Çekilen örnek fotoğrafların teknik analizlerinin yapılması Fotoğraf okuma konusunu tekrar ediniz Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Öğrencilerin uygulamalı olarak stüdyoda ışıklı boyama tekniğini kullanarak çekimler yapması Evinizde ışıkla boyama tekniğininde denemeler yapınız Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
6 Öğrencilerin çektiği fotoğrafların teknik analizlerinin yapılması Fotoğraflarınızı düzenleyip derse getiriniz Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
7 Çekilen fotoğrafların düzenlenmesi ve değerlendirilmesi Çektiğiniz fotoğrafları derse geririniz Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav Dönem içi anlatılan konulara çalışınız Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 Farklı fotoğraf sanatçılarının çalışmalarının incelenmesi En çok beğendiğiniz fotoğraf sanatçılarının fotoğraflarını inceleyiniz Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Beyin Fırtınası
10 Bu çalışmalardan örnekler seçilerek analizler yapılması Fotoğraf inceleme yöntemlerini çalışıp geliniz Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Seçilen bir fotoğraf sanatçısının eserlerinden yola çıkılarak reprodüksiyon çalışmalarının yapılması Seçtiğiniz fotoğrafı teknik olarak analiz ediniz Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
12 Fotoğraftan reprodüksiyon konusuna ilişkin daha önce uygulanmış işlerin gösterilmesi Önceki reprodüksiyon fotoğraflarınızı yanınızda bulundurunuz Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
13 Reprodüksiyonda fotoğraf üzerine uygulama çalışmaları Fotoğraf değerlendirme çizelgesi hazırlayınız Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Beyin Fırtınası
14 Fotoğraftan reprodüksiyon konusunda uygulama çalışmalarının değerlendirilmesi Fotoğraf ekipmanınızın bakımını yapıp geliniz Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösteri
15 Öğrencilerin yapmış olduğu bütün uygulamalarının teknik analizleri Fotoğraf değerlendirme kriterleriniz gözden geçiriniz Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları. Dönem içi derslerinize çallışınız Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynakların incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS