SRS305 Tasarım Yöntemleri

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SRS305
Ad Tasarım Yöntemleri
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi SUNA ÇETİN


Dersin Amacı

Tasarım süresini kuramsal olarak değerlendirmek, ürün ve tasarlama arasındaki süreçte yöntemleri öğretmek, çağımıza hitap eden endüstriyel ürün tasarlatmaktır.

Dersin İçeriği

Tasarım yöntemleri ve süreçleri, tasarlanacak ürünle ilgili olan sorunun tartışılması, yeni bir ürünün tasarlanması

Dersin Ön Koşulu

Dersin önkoşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Endüstri Tasarımı Ürün Tasarımında Adımlar, Tasarlama Kuramları ve Metotları

Notlar

Konuyla ilgili araştırma makaleleri ve internet veri tabanlı kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tasarım yapabilecek yöntemleri öğrenir
ÖÇ02 Endüstri-Ürün ve Tasarımcı ilişkisini analitik olarak değerlendirir
ÖÇ03 Seramik Endüstrisini ve proseslerini öğrenir
ÖÇ04 Belli gereksinimlere dayanan tasarım problemlerini çözer.
ÖÇ05 Tasarım yapmanın çeşitli yöntemlerini araştırarak fikirler sunar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Zamanı verimli ve planlı kullanır
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tasarım yöntemleri ve süreçleri hakkında teorik bilgilendirme Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Tasarım süreçlerini belirleme Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Proje konusu belirleme Günümüze kadar seramik malzemeden yapılan endüstriyel tasarımları araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
4 Bir ürünün tasarımında kullanılabilinecek ilkelerin tartışılması yönetim, pazarlama, araştırma-geliştirme, üretim ilkelerinin incelenmesi Verilen kaynaklara hazırlanılarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Belirlenen ön ilkelerin deneme amaçlı ön tasarımı, çok yönlü değerlendirmelerin yapılması Verilen kaynaklara hazırlanılarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
6 Üretim süreci için teknik detaylarının incelenmesi, üretim sonrası süreçte ortaya çıkabilecek sorunların çözüm çalışmalarının yapılması Verilen kaynaklara hazırlanılarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
7 Çalışmaların değerlendirilmesi Verilen kaynaklara hazırlanılarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
8 Ürünün geliştirme aşamasının çok yönlü olarak incelenmesi Verilen kaynaklara hazırlanılarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
9 Ürünün, kullanıcının değişen isteklerine göre yeniden değerlendirilmesi Verilen kaynaklara hazırlanılarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
10 Tasarlanan ürünün görsel mesajlara dayalı çözümlemelerinin etkinliğinin tartışılması Verilen kaynaklara hazırlanılarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
11 Bilgisayar destekli modellemesi yapılmış tasarımın değerlendirilmesi Verilen kaynaklara hazırlanılarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
12 Tüm tasarımların değerlendirilmesi Verilen kaynaklara hazırlanılarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
13 Projenin uygulanabilirliğinin incelenmesi Verilen kaynaklara hazırlanılarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
14 Proje sunumu Verilen kaynaklara hazırlanılarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
15 Dönem sonu çalışmalarının değerlendirilmesi Verilen tüm kaynaklara hazırlanılarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
16 Final Sınavı Haftası Tasarımların tamamlanması Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Final Sınavı Haftası Tasarımların Tamamlanması Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS