Genel Bilgi
| Birim | GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ |
| SERAMİK PR. | |
| Kod | SRT343 |
| Ad | 3D Modelleme 1 |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 3 AKTS |
| Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SIRRI KÜÇÜKARSLAN |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SIRRI KÜÇÜKARSLAN
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin tasarım esnasında kullanabilecekleri ön bilgisayar programlarının öğretilmesi
Dersin İçeriği
3 Ds max programını temel düzeyde öğrenmek
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Nezih Kamburoglu 3Ds Max Kitabi
Notlar
İnternet videoları
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | 3 Ds Max programıyla temel düzeyde yeni ve özgün tasarımlar yaratır |
| ÖÇ02 | Projesini bilgisayar ortamında farklı yöntemlerle oluşturabilme yetkinliğini kazanır. |
| ÖÇ03 | Bilgisayar destekli tasarım konusunda mesleki terminoloji ve kavramları tanımlar |
| ÖÇ04 | İki boyutlu projelerden 3 boyutlu tasarımlar yapabilir |
| ÖÇ05 | Materyal oluşturma ve kaplama konusunda tecrübe edinir |
| ÖÇ06 | Render becerileri gelişir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular | |
| PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir | |
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | 4 |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanı verimli ve planlı kullanır | |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır | 5 |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir | |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir | |
| PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder | |
| PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır | |
| PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir | 5 |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır | 4 |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür | 4 |
| PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur | |
| PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir | |
| PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir | 5 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | 3D Studio MAX arabirimi | 3ds Max ile ilgili görsel materyallerin incelenmesi istenir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | Vievportu yapılandırmak. | Max arayüz incelenecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
| 3 | Max arabirimini özelleştirmek ve tercihleri ayarlamak | Max arayüzünün görselleştimenin avantajları araştırılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
| 4 | Nesneler ile çalışmak | MAX nesneleri 2d ve 3d objeleri araştırılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
| 5 | 2D Komutları ve Uygulamalar 1 | 2d komutların kullanılma amacı araştırılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
| 6 | 2D Komutları ve Uygulamalar 2 | 2d shape lerden faydalanarak oluşturulabilecek objeler araştırılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
| 7 | 3D Modelleme komutları1 | Görsel materyal ile derse gelinmesi sağlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
| 8 | Ara Sınav | Proje sunumu yapılır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | 3D Modelleme teknikleri | 3d model ne amaçlı kullanılırı araştırılacak | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
| 10 | Mesh Modifier larıyla çalışmak | mesh kullanım alanları nelerdir araştırılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
| 11 | Bileşik nesneler oluşturmak | Bileşik nesne kavramı araştırılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 12 | Poligon modelleme | Poligon modelleme kullanım alanları araştırılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
| 13 | Edit poly kavramları | Edit poly komutunun kullanım alanları araştırılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
| 14 | Edit geometry kavramları | Edit geometry komutunun kullanım alanları araştırılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
| 15 | Poligon özellikleri | Proje sunum hazırlatılır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem içi konulara çalışılır | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje sunumu yapılır | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
| AKTS | 3 AKTS | ||