SRT345 Atölye Stajı

4 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SRT345
Ad Atölye Stajı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. NERGİS KILINÇ MİRDALI


Dersin Amacı

Atölye stajı ile eğitimi sırasında aldığı bilgi ve beceriyi geliştirmeleri, özgün ve yaratıcı tasarımlarla projeler gerçekleştirmeleri hedeflenir.

Dersin İçeriği

Seramik üretim süreçlerinde öğrencilerin bilgi beceri ve farkındalık kazanması amacıyla kurgulanan çalışmalar içerir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Seramik Hataları ve Çözüm Yöntemleri, Çeviri Zeliha Mete ve İlker Özkan, Karakalem Kitabevi Yayınları, 2010.

Notlar

Arcasoy Ateş ve Başkırkan Hasan, Seramik Teknolojisi, 2020. Mete, Zeliha, Seramik Kimyası, 2020.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Alanında sahip olduğu bilgi ve beceri ile Seramik atölyesinde estetik sanat ürünleri ortaya çıkarır.
ÖÇ02 Özgün tasarımları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi gelişir.
ÖÇ03 Teorik bilgi ile uygulama arasında ilişki kurar.
ÖÇ04 Bireysel veya grup halinde çalışabilme ve sorumluluk alabilme becerisi gelişir.
ÖÇ05 Hedef kitlesini tanımlayarak alanı ile ilgili çalışmaları paylaşır
ÖÇ06 Bağımsız olarak proje geliştirir ve yönetir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Zamanı verimli ve planlı kullanır 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Atölye stajının amacı, içeriği ve yönetmeliği hakkında bilgilendirme. Ders Bilgi Paketinin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma
2 Belirlenen konularda araştırma ve tasarımların yapılması Yapılan atölye çalışmasına göre ön hazırlık değişiklik gösterebilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
3 Tasarımların yorumlanması ve bir tasarımın birlikte geliştirilerek onaylanması Yapılan atölye çalışmasına göre ön hazırlık değişiklik gösterebilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
4 Grup halinde ya da bireysel olarak onaylanan tasarımların uygulamasına başlanması Yapılan atölye çalışmasına göre ön hazırlık değişiklik gösterebilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
5 Uygulama çalışmalarına devam edilmesi Yapılan atölye çalışmasına göre ön hazırlık değişiklik gösterebilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
6 Tasarımı yapılan ürünlerin şekillendirilme işleminin bitirilmesi ve rötuş aşaması Yapılan atölye çalışmasına göre ön hazırlık değişiklik gösterebilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
7 Kurumaya bırakılan ürünlerin sunumunun yapılması ve uygunluğunun tespit edilmesi Yapılan atölye çalışmasına göre ön hazırlık değişiklik gösterebilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
8 Arasınav (Atölye Performans değerlendirmesi) Yapılan atölye çalışmasına göre ön hazırlık değişiklik gösterebilmektedir. Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
9 Kurutulan ürünlerin pişirim için fırına yerleştirilmesi Yapılan atölye çalışmasına göre ön hazırlık değişiklik gösterebilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
10 Ürün bisküvi pişirimi Yapılan atölye çalışmasına göre ön hazırlık değişiklik gösterebilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
11 Ürün sırlama Yapılan atölye çalışmasına göre ön hazırlık değişiklik gösterebilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma
12 Sır pişirimi Yapılan atölye çalışmasına göre ön hazırlık değişiklik gösterebilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
13 Ürün sunumu için çalışmalar/hazırlıklar Yapılan atölye çalışmasına göre ön hazırlık değişiklik gösterebilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
14 Bireysel çalışmalar için ürün sunumu Yapılan atölye çalışmasına göre ön hazırlık değişiklik gösterebilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
15 Grup çalışmaları için ürün sunumu Yapılan atölye çalışmasına göre ön hazırlık değişiklik gösterebilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 8 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 96
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,84
AKTS 4 AKTS