Genel Bilgi
Kod | SRS425 |
Ad | Seramik Sırları1 |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. YUSUF ZİYA HALEFOĞLU |
Dersin Amacı
Seramik sırların kullanımı, özellikleri ve uygulaması
Dersin İçeriği
Seramik sırları, tanımı, kullanılan kimyasal oksitler, özellikleri, sır çamur ilişkisi, sır boya ilişkisi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Seramik Teknolojisi Yazar: Ateş Arcasoy Yayınevi : Literatür Yayıncılık
Notlar
Handbook of Advanced Ceramics: Materials, Applications, Processing and Properties
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Oluşturulan sır reçetesinde hangi hammaddeleri kullanabileceğini saptar |
ÖÇ02 | Sır bünyesinde kullanılan hammaddedlerin özelliklerini tanır |
ÖÇ03 | Hammaddelerin sır bünyesi içinde nasıl etki vereceğini tanımlar. |
ÖÇ04 | Farklı kompozisyonlarda sır reçeteleri geliştirir |
ÖÇ05 | Belirlenen sır çeşidine bağlı olarak reçeteleri hesaplar |
ÖÇ06 | Farklı sır kompozisyonlarında deney yapar. |
ÖÇ07 | Araştırmasını yaptığı sırı hazırlar |
ÖÇ08 | Araştırmasını yaptığı sır bünyesi ni tasarladığı seramik yüzeylerde uygular |
ÖÇ09 | Sır Bünyesinin uygulayabileceği deney Plakalarını hazırlar. |
ÖÇ10 | Hazırladığı sır bünyesini plakalara uygular. |
ÖÇ11 | Uyguladığı sır bünyelerin özelliklerini görür |
ÖÇ12 | Yapmış olduğu sır araştırmalarının sonuçlarını değerlendirir |
ÖÇ13 | Araştırma sonuçlarının, diğer örneklerle karşılaştırılmasını yapar |
ÖÇ14 | Yapmış olduğu sır araştırmalarını rapor haline getirir |
ÖÇ15 | Araştırmasını sunum haline getirerek sunar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanı verimli ve planlı kullanır | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Seramik sır nedir, özellikleri neler olmalıdır. Niçin kullanılır | Seramik sır bilgilerini çeşitli kaynaklardan tekrar ederek gelir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
2 | Seramik sırların genel özellikleri ve tanımları | Seramik sırların ne olduğunu araştırır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Sırların bileşiminde kullanılan hammaddelerin özellikleri. | Seramik hammaddeleri konusunu tekrar ederek gelir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Endüstriyel ve artistik sırların sınıflandırılması ve özellikleri. | Endüstriyel sırları araştırarak gelir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Seramik Sır ve çamur özellikleri, ilişkileri | Seramik Sır ve çamur ilişkisini araştırır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Seçilen sır tipleri ile ilgili reçetelerin hazırlanması. | Seramik sır reçetelerini tekrar ederek gelir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
7 | Seramik sır Reçetelerin tartılması ve öğütülmesi. | Seramik sırların hazırlanmasında dikkat edilecek hususları tekrar eder | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Seramik sırların hazırlanması ile ilgili tüm konulara hazırlıklı gelir. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Yazılı Sınav |
9 | Hazırlanan sırların farklı pişirim atmosferlerinde pişirimi. | Farklı fırın atmosferleri nelerdir, araştırır ve gelir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
10 | Seramik sırlarına etki eden faktörler ve testler. | Seramik sırlarının tümünü bilir, uygulanan kalite kontrol testlerini öğrenerek gelir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Sır hataları ve bunların düzeltilmesi. | Seramik Sırlarda hatalar nelerden gelir, hazırlıklı gelir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
12 | Olumlu sır reçetelerin çoğaltılarak üç boyutlu seramik yüzeylerde uygulanması. | Olumlu sır reçetelerini kontrol ettirerek varsa hatalarının düzeltilmesini sağlar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
13 | Seramik sır reçetelerin çoğaltılarak üç boyutlu seramik yüzeylerde uygulanması. | Uygulama yapacağı Seramik Yüzeyleri hazırlamış olarak gelir | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
14 | Yapılan araştırmaların reçete hesapları,rapor hazırlanması. | Raporun nasıl hazırlanması konusunda bilgi alır | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
15 | Yapmış olduğu tüm seramik sır araştırmalarını sunum halinde sunar | Sunumları hazırlıklı gelir | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bütün konulara hazırlanarak sınava gelir. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Uygulama çalışmaları ile ilgili soruları cevaplayabilir | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |