SRT302 Seramik Dekorasyon Teknikleri 2

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SRT302
Ad Seramik Dekorasyon Teknikleri 2
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. FİLİZ YILDIZ


Dersin Amacı

Öğrenciyi seramik dekor teknikleriyle tanıştırarak, bu teknikleri kullanma becerisini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Öğrencilere önerilen proje konusu doğrultusunda, bireysel ifade olanaklarının, tasarlanan üç ya da iki boyutlu çalışmaların dekorla zenginleştirilmesi çalışması.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

SEVİM, Sıdıka Sibel (2007) “Seramik Dekor ve Uygulama Teknikleri” Yorum Sanat Yayınları, İstanbul.

Notlar

Prof. Dr. ARCASOY Ateş, Seramik Teknolojisi, Marmara Üniversitesi Yayını No: 457, G.S.F. Yayın No:2, İstanbul, 1983


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Estetik ve teknik öğeleri tasarıma uygulama becerisi kazandırılır.
ÖÇ02 Temel seramik teknik dekor yöntemlerini ayırt eder ve uygular
ÖÇ03 Tasarladığı desenleri tanımlanan tekniklerle seramik yüzeylere aktarır.
ÖÇ04 Uygun sırlama ve pişirim teknikleriyle çalışmasını tamamlar.
ÖÇ05 Seramik boya ve malzemelerini sır altı tekniğine uygun şekillerde kullanır.
ÖÇ06 Araştırma yaparak belirlenen esin kaynağı doğrultusunda renk, biçim ilişkilerini temel tasarım ilkeleri doğrultusunda kullanarak kompozisyonlar tasarlar, yapılan eleştirilerle farklı öneriler geliştirir.
ÖÇ07 Sır altı dekor tekniklerini anlatır.
ÖÇ08 Sigrafitto dekorasyon tekniğini anlatır.
ÖÇ09 Mayolika dekor tekniğini anlatır.
ÖÇ10 Sigrafitto dekorasyon tekniğini uygular
ÖÇ11 Sır altı dekor tekniklerini uygular


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Zamanı verimli ve planlı kullanır
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Seramik dekorları hakkında genel bilgi. Sır altı dekor teknikleri. Çini tanımı, tarihçesi. Konuyla ilgil iaraştırma yapmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
2 Tasarım Konusunun Belirlenmesi. Geleneksel çini örneklerinin incelenmesi. Yüzey biçim ilişkisi. Yüzey Biçim ilişkileri, Form-Fon ilişkileri, Formun Tanımı, Fonun Tanımı. Örnek görsellerin incelenmesi. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
3 Tasarım. Yüzeyin yeniden biçimlendirilme çalışmaları. Kişisel yorum çalışmaları; Yüzey Değerlendirmesi Kaynakçalardaki görsellerin incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
4 Motiflerin ögeleştirilmesi ve yeni biçim dilinin kurulması . Verilen proje doğrultusunda tartışmalar. Seramik Malzeme Teknik Aşamalarını Yönlendirme. Kişisel yorum çalışmaları; Yüzey Değerlendirmesi Kaynakçalardaki görsellerin incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
5 Araştırma, Eskiz, Eleştiri. Çini üretimde dikkate alınması gereken kurallar. Desen Uygulama. Kişisel yorum çalışmaları; Yüzey Değerlendirmesi. Kaynakçalardaki görsellerin incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
6 Proje uygulama çalışmaları. Kaynakçalardaki görsellerin incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
7 Çini yüzeyi boyama. Renklendirme. Kaynakçalardaki görsellerin incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 Seramik malzeme ile uygulama. Renklendirme ve sırlama. Örnek görsellerin incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
10 Projenin seramik fırınlaması çalışmaları. Örnek görsellerin incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
11 Astarla yapılan dekor teknikleri. Tasarım Konusunun Belirlenmesi. Sigrafitto dekorasyon tekniği. Yüzey biçim ilişkisi. Örnek görsellerin incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
12 Astar dekoru. Sigrafitto dekorasyon tekniği. Dekor yöntemleri anlatımı. Tasarımlara devam edilmesi . Tasarımların değerlendirilmesi. Örnek görsellerin incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
13 Projenin seramik fırınlaması çalışmaları.1 Örnek görsellerin incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
14 Sır içi (Mayolika) dekor tekniği. Mühür (ıstampa), parafin dekorları. Örnek görsellerin incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
15 Sigrafitto dekorasyon tekniği. Proje pişirme çalışmaları. 2. pişirim. Örnek görsellerin incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS