SRS316 Mimari Seramikler

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SRS316
Ad Mimari Seramikler
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü ÇİĞDEM TOĞRUL KARA


Dersin Amacı

Mimaride kullanılan işlevsel ve görsel seramiklerin tasarlanması sürecinde gereken temel bilgilerin kazandırılması ve üretimine dönük tasarım mantığının oluşturulmasıdır.

Dersin İçeriği

Mimaride kullanılan iç mekan ve dış mekan seramiklerinde bulunması gereken fiziksel özellikler. mimari yapının karakteristik özellikleri ile endüstriyel üretim yöntemleriyle üretilen seramikler arasındaki ilişki. Mimaride kullanılan işlevsel ve görsel seramikleri sınıflandırılması, tasarımında izlenen süreçler ve uygulama yöntemleri.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Konu ile ilgili çalışan sanatçıların eserlerinin incelenmesi

Notlar

Konu ile ilgili bildiri kitapları, tezler, dergiler, araştırma raporları, internet veri tabanlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mimaride kullanılan iç mekan seramiklerde bulunması gereken fiziksel özellikleri tarif eder
ÖÇ02 Mimaride kullanılan dış mekan seramiklerde bulunması gereken fiziksel özellikleri tarif eder
ÖÇ03 Mimaride kullanılan işlevsel ve görsel seramikleri sınıflandırır.
ÖÇ04 Tasarımında izlenen süreçleri tarif eder
ÖÇ05 Mimari yapının karakteristik özellikleriyle örtüşebilen ve endüstriyel üretim yöntemleriyle üretilebilen seramik rölyefler tasarlar
ÖÇ06 Mimari seramik uygular
ÖÇ07 Mimari seramiklerde İzlenecek modelleme yöntemlerini tarif eder
ÖÇ08 Mimari seramiklerde İzlenecek kalıplama yöntemlerini tarif eder


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Zamanı verimli ve planlı kullanır
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İç mekan ve dış mekan seramikleri. Mimaride kullanılan seramiklerin görsel ve yapısal özellikleri. Konuyla ilgili araştırma yapmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Anadolu mimari seramiklerine genel bir bakış. Konuyla ilgili araştırma yapmak, soru cevap olarak tartışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Mimari seramiklerde mekan ve seramik ilişkisi bağlamında proje belirlenme çalışmaları. Projenin gerçekleştirilmesi sürecinde doğacak güçlüklerin belirlenmesi, Çalışma yöntemlerinin tartışılması ve malzeme tespiti. Proje taslak çalışmaları. Konuyla ilgili araştırma yapmak ,analiz etmek ve proje taslak çalışmalarına başlamak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Projenin gerçekleştirilmesi sürecinde doğacak güçlüklerin belirlenmesi, Çalışma yöntemlerinin tartışılması ve malzeme tespiti. Proje taslak çalışmaları. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Uygulamaya değer taslakların seçimi. Araştırma ve uygulama çalışmaları. Çalışmaların değerlendirilmesi Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması ve uygulanmaya başlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
6 Taslakların ölçülendirilmesi. Planlarının çizilmesi. Parça eklemeli çalışmalarda, parça detaylarının çizimleri. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Seramik şekillendirme araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
7 Projede kullanılacak olan modelleme plakalarının dökümü ve hazırlanması Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Seramik şekillendirme araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
9 Projede Modelleme Yöntemlerinin Belirlenmesi Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Seramik şekillendirme araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
10 Projede Modelleme Yöntemlerinin uygulanması Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Seramik şekillendirme araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
11 Projede Kalıplama Yöntemleri. Tek cidarlı seramik ürünler. Uygulama. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Seramik şekillendirme araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
12 Projede Kalıplama Yöntemleri. Çift cidarlı seramik ürünler. Uygulama. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Seramik şekillendirme araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
13 Seramik Fırınına hazırlık aşamaları. Teorik ve uygulama bilgilerinin anlatılması. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Seramik şekillendirme araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
14 Endüstriyel ürün sırlanması hakkında bilgi aktarımı. Sırlama ve fırınlama çalışmaları. Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Seramik şekillendirme araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
15 Sırlama ve fırınlama çalışmaları. Fotoğraflama ve sunum için hazırlık çalışmaları Çizim araç ve gereçlerinin hazırlanması. Seramik şekillendirme araç ve gereçlerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS