SRT316 Sağlık Gereçleri ve Sofra Eşyası Tasarımı 2

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SRT316
Ad Sağlık Gereçleri ve Sofra Eşyası Tasarımı 2
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü ÇİĞDEM TOĞRUL KARA


Dersin Amacı

Sofra eşyası, sağlık gereçleri ve yapı seramikleri üretiminde insan-ürün ve üretim aracı ilişkilerinin tasarıma göre irdelenmesi amaçlanmıştır

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında ergonominin tarihsel gelişimi, insan araç ilişkilerinde ergonomik yaklaşımlar, sofra eşyası tasarımı ve sağlık gereçleri tasarım süreçleri incelenecektir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Endüstriyel Seramikte Alçı ve Çamur Şekillendirme Yöntemleri- Müçteba KUNDUL

Notlar

Konu ile ilgili bildiri kitapları, tezler, dergiler, araştırma raporları, internet veri tabanlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bağımsız tasarım projeleri yapabilecek düzeyde tasarım-endüstri ilişkilerini irdeler
ÖÇ02 Endüstriyel seramik ürün tasarım projeleri hazırlar
ÖÇ03 Endüstriyel seramik ürün tasarım projelerinin sunumunu yapar
ÖÇ04 Projeyi detaylandırır, detay çözümlerini düşünür, uygular
ÖÇ05 Endüstriyel seramik üretiminde malzeme -ürün ilişkisini analiz eder
ÖÇ06 Belirlenen projeyi uygular


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Zamanı verimli ve planlı kullanır 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Projenin belirlenmesi Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
2 Projenin teknik çiziminin yapılması Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
3 Projenin teknik detaylarının çözümlenmesi Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
4 Üç boyutlu modellemelerin yapılması Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
5 Üç boyutlu modellemelerin yapılmasının devam etmesi Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
6 Geliştirilen modellerin kalıp tasarımlarının planlanması Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
7 Üretim yöntemlerinin belirlenmesi, döküm çamuru-ürün ilişkisinin incelenmesi Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 Üretimin gerçekleştirilmesi Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
10 Döküm çamuru konsantrasyonu hazırlama yöntemleri Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Deformasyon aralıklarının sıcaklığa bağlı olarak saptanması Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Çamur-sır ilişkisinin sıcaklığa bağlı olarak belirlenmesi Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Dökümle üretimin gerçekleştirilmesi Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
14 Sırlama ve boyama yapılması Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
15 Fırınlama Verilen kaynaklardan hazırlanarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS