BTEZ102 Algoritma Tasarımı ve Geliştirme

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BTEZ102
Ad Algoritma Tasarımı ve Geliştirme
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. Ethem EVLİCE


Dersin Amacı

Bu dersin amacı, programlama tasarımı ve programlamaya dayalı problemlerin çözümü için algoritma tasarımını öğretmek ve öğrenciye algoritma geliştirmede kullanılan yöntemleri tanıtmaktır.

Dersin İçeriği

Algoritmanın problem çözme ve programlamadaki önemi; algoritma tasarlama teknikleri; akış diyagramları ve çalışma yöntemleri; algoritma ve akış şemalarının görselleştirilmesi; giriş/çıkış kavramları; temel veri tipleri; sabit ve değişkenler; operatörler ve işlem öncelikleri; karar yapıları; döngüler; fonksiyon kullanımı; problem çözümünde farklı algoritmaların uygulanabilirliği; arama ve sıralama algoritmaları; problem çözme ve algoritma tasarlamaya yönelik örnek uygulamalar; blok ve metin tabanlı programlama ortamları.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Eryılmaz, S. (2022). Algoritma tasarımı ve geliştirme-Java ve C programlama dili örnekleri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.

Notlar

Dersin sorumlusu tarafından önerilen diğer kaynaklar ve makaleler.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Algoritmanın problem çözme ve programlamadaki önemi kavrar.
ÖÇ02 Algoritma tasarım tekniklerini listeler.
ÖÇ03 Bir problemin akış diyagramını çizer.
ÖÇ04 Giriş/çıkış, temel veri tipleri ve değişkenler gibi temel kavramları açıklar.
ÖÇ05 Problem çözümünde farklı algoritmaları uygular.
ÖÇ06 Çizdiği akış diyagramını blok tabanlı programlara uygular.
ÖÇ07 Metin ve blok tabanlı programlama ortamlarının farkını açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar ve Öğretim teknolojileri alanının gerektirdiği temel değerleri, ilkeleri, kanun, yönetmelik ve etik kuralları bilir ve bunlara uygun davranır.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme ve Öğretme, Öğretim teknolojileri, Bilişim teknolojileri ile ilgili ana akım kuramları, yöntem ve teknikleri, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir. 2
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim öğretim sorun veya faaliyetlerinin gerektirdiği öğretim teknolojilerini seçer ve kullanır. 3
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler ve uygun öğretim materyallerini geliştirir. 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal bilgileri öğrenme ortamlarında çözüm amaçlı kullanır . 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenme ve öğretme problemlerini belirler ve çözümleri tasarlar, bu tasarıma uygun yöntemleri seçer ve uygular. 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alır ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ülkemizde ve dünyadaki güncel sorunları ve değişimleri takip edip, yakın gelecekteki toplumun gerektireceği bilgi ve becerileri edinme amacıyla öğrenme ve kendini geliştirme faaliyetlerine girişir. 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yeni durumlarda yeni öğrenme görevleri üstlenir ve bir öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağıtımında sorumluluk alır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. Paydaşlarla işbirliği içinde verimli bir ortak çalışma ortamı yaratır ve sürdürür.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilgi ve İletişim Teknolojileri derslerini okutabilecek ve diğer öğretmenlere destek olacak düzeyde yazılım ve donanım bilgisine sahiptir; bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu teknolojileri kullanarak iletişim kurar. 2
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğretim teknolojileri alanı kapsamında, toplumun güncel sorunlarını çözmeye yönelik bireysel ve grup projeleri üretir . 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgiye erişmek amacıyla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, farklı kaynaklardan edindiği bilgilerin doğruluğunu ve güncelliğini değerlendirir. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenmeyi öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve disiplinler arası gruplarda etkin olarak çalışır. 1
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ortaya çıkan yeni teknolojileri öğrenir, kullanır; Öğretim teknolojileri temellerine uygun olarak bu yeni ortamlara uyumlu içerikler hazırlar ve öğrenmede etkili olacak şekilde sunar. 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Uzaktan öğrenme kuramlarını bilir ve ana-akım uzaktan öğrenme uygulamalarını, ortam, araç, platform ve teknolojilerini öğrenme ve öğretme amaçlı olarak kullanır. 1
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Algoritmanın problem çözme ve programlamadaki önemi. İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Algoritma tasarlama teknikleri. İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Akış diyagramları ve çalışma yöntemleri. İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama
4 Algoritma ve akış şemalarının görselleştirilmesi. İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
5 Giriş/çıkış kavramları. İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Temel veri tipleri; sabit ve değişkenler. İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Giriş/çıkış, temel veri tipleri ve değişkenleri akış şemasında kullanma. İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav Önceki konuların özeti Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Operatörler ve işlem öncelikleri. İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Karar yapıları ve döngüler. İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Fonksiyon kullanımı. İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
12 Problem çözümünde farklı algoritmaların uygulama. İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Arama ve sıralama algoritmaları. İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Problem çözme ve algoritma tasarlamaya yönelik örnek uygulamalar. İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
15 Blok ve metin tabanlı programlama ortamları. İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS