BTEZ202 Bilişimde Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BTEZ202
Ad Bilişimde Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. SERKAN DİNÇER
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. SERKAN DİNÇER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, bilişim alanında öğretim uygulamaları yapmak ve etkili ders vermek için gerekli temel bilgi ve beceri kazanmaktır.

Dersin İçeriği

Bilişim öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; bilişim öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının bilişim öğretimine yansımaları; bilişim öğretiminde temel beceriler; sınıf-içi uygulama örnekleri; bilişim öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir bilişim öğretiminin bileşenleri; bilişim öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Çağıltay, K., ve Göktaş, Y. (2016). Öğretim teknolojilerinin temelleri: Teoriler araştırmalar eğilimler. Ankara: Pegem A Yayıncılık.

Notlar

Dersin sorumlusu tarafından önerilen diğer kaynaklar ve makaleler.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilişim öğretiminin amacı ve temel ilkelerini açıklar.
ÖÇ02 Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının bilişim öğretimine yansımalarını kavrar.
ÖÇ03 Bilişim öğretiminde temel becerileri sıralar.
ÖÇ04 Etkili bir bilişim öğretiminin bileşenlerini sayar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar ve Öğretim teknolojileri alanının gerektirdiği temel değerleri, ilkeleri, kanun, yönetmelik ve etik kuralları bilir ve bunlara uygun davranır. 4
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme ve Öğretme, Öğretim teknolojileri, Bilişim teknolojileri ile ilgili ana akım kuramları, yöntem ve teknikleri, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir. 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim öğretim sorun veya faaliyetlerinin gerektirdiği öğretim teknolojilerini seçer ve kullanır. 5
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler ve uygun öğretim materyallerini geliştirir. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal bilgileri öğrenme ortamlarında çözüm amaçlı kullanır . 5
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenme ve öğretme problemlerini belirler ve çözümleri tasarlar, bu tasarıma uygun yöntemleri seçer ve uygular. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alır ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ülkemizde ve dünyadaki güncel sorunları ve değişimleri takip edip, yakın gelecekteki toplumun gerektireceği bilgi ve becerileri edinme amacıyla öğrenme ve kendini geliştirme faaliyetlerine girişir. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yeni durumlarda yeni öğrenme görevleri üstlenir ve bir öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağıtımında sorumluluk alır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. Paydaşlarla işbirliği içinde verimli bir ortak çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilgi ve İletişim Teknolojileri derslerini okutabilecek ve diğer öğretmenlere destek olacak düzeyde yazılım ve donanım bilgisine sahiptir; bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu teknolojileri kullanarak iletişim kurar. 4
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğretim teknolojileri alanı kapsamında, toplumun güncel sorunlarını çözmeye yönelik bireysel ve grup projeleri üretir . 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgiye erişmek amacıyla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, farklı kaynaklardan edindiği bilgilerin doğruluğunu ve güncelliğini değerlendirir. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenmeyi öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve disiplinler arası gruplarda etkin olarak çalışır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ortaya çıkan yeni teknolojileri öğrenir, kullanır; Öğretim teknolojileri temellerine uygun olarak bu yeni ortamlara uyumlu içerikler hazırlar ve öğrenmede etkili olacak şekilde sunar. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Uzaktan öğrenme kuramlarını bilir ve ana-akım uzaktan öğrenme uygulamalarını, ortam, araç, platform ve teknolojilerini öğrenme ve öğretme amaçlı olarak kullanır. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilişim öğretiminin amacı ve temel ilkeleri. İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Bilişim öğretiminin tarihçesi. İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının bilişim öğretimine yansımaları. İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Öğrenme-Öğretme Süreçleri Tasarımı ve Modelleri İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Bilişim öğretiminde temel beceriler. İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Sınıf-içi uygulama örnekleri. İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
7 Simülasyonlar. Reading from sources about the relevant topic. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
8 Ara Sınav İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Bilişim öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar. İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Etkili bir bilişim öğretiminin bileşenleri. İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Bilişimle öğrenme. İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
12 Bilişimi disipliner arası kullanma. İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Programlı öğretim. İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Örnek olay temelli öğrenme ve durumlu öğrenme. İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Bireysel farklılıklar ve öğrenme stili. İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 05:03