BTES303 Eğitsel Oyun ve Oyunlaştırma

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BTES303
Ad Eğitsel Oyun ve Oyunlaştırma
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MEHMET CAN ŞAHİN


Dersin Amacı

Bu dersin amacı; oyun, eğitsel oyun ve oyunlaştırma ile ilgili kavramlar, oyunun tarihi, psikoloji ve davranış teorileri, oyuncu türleri, ödül türleri, eğlence türleri, oyun bileşenleri, mekanikleri, motivasyon türleri, davranış modelleri, oyunlaştırma modelleri ve oyunlaştırma ölçümleri ile ilgili bilgileri kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Eğitsel Oyun ve Oyunlaştırma Oyuna giriş; oyun, eğitsel oyun ve oyunlaştırmaya ilişkin tanım ve kavramlar; oyun tarihi, psikolojisi ve davranış teoremleri; oyuncu türleri; ödül türleri; eğlence türleri; bireysel ve grup oyunları; oyun elementleri; oyun mekanikleri; oyun akışı ve motivasyon tipleri; davranış döngüleri ve modelleri; oyunlaştırma modelleri; oyunlaştırma ölçümlemeleri; örnek oyun uygulamaları; oyunlaştırma kartları ile eğitsel bir konuda oyunlaştırma tasarımları.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Oyunların Gücü Adına!-Oyunlaştırma Bilimine Giriş Ercan Altuğ Yılmaz

Notlar

gamification-research.org


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 oyun ve oyunlaştırma kavramlarını açıklar
ÖÇ02 Bir oyunun bileşenlerini listeler
ÖÇ03 Oyun, oyuncu, ödül türlerini sayar.
ÖÇ04 Oyunlaştırma modellerini bilir ve açıklar.
ÖÇ05 Bir oyunlaştırma tasarımı yapar ve raporlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar ve Öğretim teknolojileri alanının gerektirdiği temel değerleri, ilkeleri, kanun, yönetmelik ve etik kuralları bilir ve bunlara uygun davranır.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme ve Öğretme, Öğretim teknolojileri, Bilişim teknolojileri ile ilgili ana akım kuramları, yöntem ve teknikleri, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir. 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim öğretim sorun veya faaliyetlerinin gerektirdiği öğretim teknolojilerini seçer ve kullanır.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler ve uygun öğretim materyallerini geliştirir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal bilgileri öğrenme ortamlarında çözüm amaçlı kullanır .
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenme ve öğretme problemlerini belirler ve çözümleri tasarlar, bu tasarıma uygun yöntemleri seçer ve uygular.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alır ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ülkemizde ve dünyadaki güncel sorunları ve değişimleri takip edip, yakın gelecekteki toplumun gerektireceği bilgi ve becerileri edinme amacıyla öğrenme ve kendini geliştirme faaliyetlerine girişir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yeni durumlarda yeni öğrenme görevleri üstlenir ve bir öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağıtımında sorumluluk alır. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. Paydaşlarla işbirliği içinde verimli bir ortak çalışma ortamı yaratır ve sürdürür.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilgi ve İletişim Teknolojileri derslerini okutabilecek ve diğer öğretmenlere destek olacak düzeyde yazılım ve donanım bilgisine sahiptir; bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu teknolojileri kullanarak iletişim kurar. 4
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğretim teknolojileri alanı kapsamında, toplumun güncel sorunlarını çözmeye yönelik bireysel ve grup projeleri üretir . 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgiye erişmek amacıyla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, farklı kaynaklardan edindiği bilgilerin doğruluğunu ve güncelliğini değerlendirir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenmeyi öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve disiplinler arası gruplarda etkin olarak çalışır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ortaya çıkan yeni teknolojileri öğrenir, kullanır; Öğretim teknolojileri temellerine uygun olarak bu yeni ortamlara uyumlu içerikler hazırlar ve öğrenmede etkili olacak şekilde sunar.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Uzaktan öğrenme kuramlarını bilir ve ana-akım uzaktan öğrenme uygulamalarını, ortam, araç, platform ve teknolojilerini öğrenme ve öğretme amaçlı olarak kullanır. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse Giriş,izlence , ders tanıtımı ve işlenişi hakkında bilgilendirme dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Oyun ve eğitimde oyunlaştırma dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 eğitsel oyun ve oyunlaştırmaya ilişkin tanım ve kavramlar; dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Farklı disiplinlerden oyunlaştırma örnekleri dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Eğitimde oyunlaştırma örnekleri dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 oyuncu türleri; ödül türleri; dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 oyun psikolojisi ve davranış teoremleri; dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 davranış döngüleri ve modelleri; dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 bireysel ve grup oyunları; dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 oyun elementleri; dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
12 oyun mekanikleri; dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 oyun akışı ve motivasyon tipleri; dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 oyunlaştırma modelleri dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 eğitsel bir konuda oyunlaştırma tasarımları. proje sunumları dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS